Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 13-12-2011 09:13:02

AutumnsDreams
Lid
progress bar

Autumns Dreams

Nou ja... in de herfst hoop ik al ver genoeg te zijn XD, maar tot nu toe is dat slechts een droom ^^
Er zijn een aantal dingen die ik ga schrijven:

Verhaal 1:
To Learn of Love & Hate
Mijn NaNoWriMo van dit jaar ga ik afschrijven. Ik ga eerst nog een paar hoofdstukken afschrijven voordat het jaar voorbij is hopelijk ^^
Het is een fanfic van Stargate: SG-1 en Stargate: Atlantis en gaat over Leslee Beckett. Het concentreert zich voornamelijk op haar tijd bij de Goa'uld System Lords en de tijd erna, hoe de ontvoering en de dood van familieleden impact op haar heeft.
Tot nu toe: 51229 woorden. Momenteel ben ik er even mee gestopt om een begin aan een ander verhaal te schrijven.

Verhaal 2:
The Guild/ The Assignment
Ik weet nog niet welke van de twee namen ik ga gebruiken, maar het gaat dus over een huurmoordenaarsgilde die een grote opdracht krijgt.Er is net een oorlog afgelopen, maar toch is iemand bezig met het dealen van wapens aan beide kanten. Vijf uiteenlopende wezens moeten hem zien tegen te houden: Ray Kon, een eeuwenoude vampier die met vele wapens om kan gaan en vele vechtsporten kan, Kayden Cain, een low class demon die graag van alles dealt, Jeryn & Morpheus Witaker, beide uit dezelfde familie en beide bountyhunter demons, de een is een vrouwelijke verleidster en de ander een uiterst bedreven autobestuurder en als laatste Clarice Northam een catdemon, een vrouw die weet hoe ze een lekker gifmaaltje in elkaar moet zetten.
Tot nu toe: 0 woorden

Verhaal 3:
Ongeoorloofde Liefde
Een Dark Romance verhaal in het bovennatuurlijke. Een schrijfopdracht van YA(Young Adult) met kans op uitgave van het verhaal tongue Wist al gelijk een verhaal!
Het verhaal gaat over Jonathan Joshua Newman en Jocelyn Hall. Het zijn geen gewone mensen, maar wat anders. Een Demon en een Engel. Wanneer hij de opdracht krijgt haar te vermoorden omdat ze zogenaamd één van de belangrijkste Demons heeft vermoordt en hij haar ziet... Daar gaat het mis. Blijkbaar heeft God toch overal en altijd een vinger in de pap, want wanneer uitkomt dat de twee een verhouding hebben, gebeuren er dingen waardoor Jon en Lyn nooit meer samen kunnen zijn en ze hun straf niet kunnen ontlopen.
Waarschijnlijk komt vanuit dit verhaal ook een aanzet tot het verhaal hierboven, gezien ik er nu al een verwijzing in maak xD
Tot nu toe: 468
Geschatte aantal woorden: tussen de 15.000 en de 20.000 woorden.

Verhaal 4:
All I ask of you - Lord of The Rings fanfic
Ooit gehoord over het verhaal wat J.R.R. Tolkien kort beschreef wat gebeurde in de tijd van Eldarion die zijn vader, Aragorn/Strider/Elessar? De Sauron & Morgoth cultus? Nee?
In dit verhaal begint het net op te komen, terwijl Aragorn nog op de troon zit - misschien niet voor lang meer want hij is ziek. Het verhaal begint echter wanneer Realla met haar ouders, de Prins & Prinses van Ithilien, Faramir en Eowyn en haar drie broers naar Minas Tirith gaan om de verjaardag van Eldarion te vieren.
Vanuit daar verspreid het verhaal zich waarschijnlijk tussen Realla, Eldarion en Realla's lijwachten. Verder weet ik ook nog niets behalve een paar ongelukken hier en daar die te maken hebben met de 'cultus'
Tot nu toe: 1267

Verhaal 5:
Het heet nu 'Life is just a game' smile
Naar de trilogie van Suzanne Collins, welke boeken ik weer aan het lezen ben nadat ik hoorde dat er een film van zou komen.
In dit verhaal volgen we een meisje -naam tot nu toe nog onbekend- wiens lichaam is ingevroren in een blok ijs. Het wordt opgegraven midden in het Capitool, de hoofdstad van het land genaamd Panem, welke in het vroegere Noord Amerika ligt. Het meisje is een achttien jarige Nederlands meisje die de Engelse taal goed onder de knie heeft. Ze is echter anders dan de meeste mensen in het verleden en heden: bij haar is een  bepaald soort vloeistof in haar hart gespoten, die jarenlang in het geheim door verschillende landen is gefabriceerd. Ze hebben het voor elkaar gekregen de eerste onsterfelijke te maken.
Zo kan het meisje zich nooit binden, mocht ze een liefde vinden, vrienden maken, familie krijgen...
Maar ze wordt dus opgegraven en ontdooit. Ze krijgt te maken met de Donkere Dagen en de Honger Spelen voor 73 jaar. Maar dan doen er twee kinderen uit District 12 mee en alles verandert...
Tot nu toe: 1077 woorden

NaNoWriMo's/Camp Nano
Verhaal 6:
False Profits
Het vervolg op To learn of love and hate. Dit betreft ditmaal de kinderen van deegene die bij het begin  hebben gestaan van het Stargate Command Programm. Wanneer blijkt dat de goden uit deel 1 niet zo dood zijn als ze geloofde, breekt alle hel los.
Gaat waarschijnlijk gebruikt worden als verhaal voor Camp NaNoWriMo, als het me lukt om dat andere verhaal ervoor af te krijgen wink
Tot nu toe: 0 woorden

Verhaal 7:
Verhaal vijf heeft momenteel nog geen titel. Hij is nog Titelloos
Het gaat in ieder geval over de opstarting van een school in dezelfde magische wereld als die van de huurmoordenaars. Ik werk alvast voor 2013 wink. Dit 'verhaal' laat zien hoe de school begon en hoe het daar jaren zal blijven staan. Nou ja, tegenwoordig wordt dit wat groter, want ik geef ook wat uitleg over andere scholen.
Tot nu toe: 000 woorden

In ieder geval ga ik nog een hoofdstuk afschrijven voor december of anders kijken hoeveel woorden ik tot 31 december heb geschreven en dat er af halen. Maar het moet mogelijk zijn 150k buiten de nano's te schrijven tongue En dan maar kijken hoe het schip is gestrand aan het einde van 2012

Laatst bewerkt door AutumnsDreams (30-01-2012 23:05:20)

#2 14-12-2011 21:36:02

Jarsto
Admin
progress bar
Van: 01-01-2014
Tot: 31-12-2014
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Website

Re: Autumns Dreams

Ziet er goed uit AutumnsDreams. Ik ben zelf geen Stargate van/volger dus de fanfics zeggen mij relatief weinig. Maar de concepten zien er goed uit. En verhaal 3 en 4 spreken mij beiden echt aan. Ben heel benieuwd hoe het met de huurmoordenaars af gaat lopen.

Jarsto - Forum Admin

'There are three rules for writing a novel. Unfortunately, no-one knows what they are.'
- W. Somerset Maugham

#3 15-12-2011 00:32:29

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Website

Ik weet ook niks van Stargate af dus dat zegt me ook weinig. wink Nummer 3 lijkt me ook leuk, succes! big_smile

#4 17-12-2011 14:11:12

AutumnsDreams
Lid
progress bar

Dank u! Ik heb verder nog een ander verhaal in mijn hoofd, maar dat zijn drie delen. Die werken in dezelfde wereld als die van de huurmoordenaars, maar ik moet nog even kijken of ik die wel haal dit jaar xD

Verder bedenk ik me dat ik nog een paar andere dingen moet afschrijven xD *gaat maar eens toevoegen aan de lijst hierboven*

#5 18-12-2011 15:58:55

ForestOne
Lid
progress bar

oh ik ken stargates (een beetje) leuk dat je daar een fanfic van maakt tongue

Forum footer