Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 06-12-2011 20:45:21

JetteMuts
Lid

WIP & WIM JetteMuts

Naam: Mariette Hoop (aka Jette)
Leeftijd: 22
Wonend: Dronten
Doel voor het jaar: 175k
01-01-2012/31-12-2012

Over mijzelf: Ik ben 22 jaar, wonend in Dronten en studeer MBO Wildlife in Zwolle. Ik schrijf graag en wil dit ook blijven doen als ik afgestudeerd en hard aan het werk ben. Ik wil na dit schooljaar de zomer door blijven werken om wat door te kunnen sparen voor ik voor enkele maanden naar Tenerife ga, om vrijwilligerswerk te doen bij de AWF. In 2013 wil ik uiteindelijk naar Canada, om daar cursussen te volgen voor Naturalist en vervolgens op het water aan het werk kan. Dan zal ik 's zomers werken en 's winters kunnen blijven schrijven (maar, dat is de ultieme droom... big_smile)

WIP:
Titel: Drakenmagiërs: op zoek naar het Licht deel 1
Genre: fantasy
Word count: 51479 atm
totaal: 80-90k
Synopsis: Mirre heeft dromen over een jongen die ze niet kent. Hij beweert het jongere broertje te zijn van haar beste vriend, maar deze hééft geen broertje. Haar schoolreis naar Ierland komt steeds dichterbij en de dromen worden steeds regelmatiger. De reis begint en haar werkgroep begint aan de opdrachten die ze moeten uitvoeren voor cultuur en geschiedenis. Tijdens het uitdiepen van mythes en legenden van de streek vinden ze boeken met verhalen over draken en een andere wereld. Terwijl Ilse een kort stukje voorleest, opent zich een poort en ze worden naar een andere wereld gebracht: Eriël. In deze wereld werken draken samen met mensen en hoort het Licht op de Pareltroon te zitten. De familie van het Licht is echter enkele jaren geleden uitgemoord waardoor er duister heerst en de poorten niet zomaar meer open kunnen. Ze zitten vast. Er zijn echter geruchten dat een jongen de moord heeft weten te ontsnappen en men is naar hem op zoek. Na drie jaar begint men de hoop te verliezen. Mirre en haar werkgroep willen echter wel naar huis en volgen de geruchten, op zoek naar het Licht.

Dit is mijn NaNo van 2011, maar is nog lang niet af. De resterende hoofdstukken zal ik dan ook in het nieuwe jaar gaan schrijven.

WIM:
Titel: Drakenmagiërs: Op zoek naar het Licht deel 2
Genre: Fantasy
Word count: 0
totaal: 80-90k
Synopsis: Noell en Ilse hebben zich van de groep gescheiden, op zoek naar een nieuw Licht om geboren te worden. Ryu is gevonden maar is ziek en zwak. De tijd die Mirre en haar vrienden hebben om naar de Pareltroon wordt steeds krapper. De mensen gaan gebukt onder de duisternis, die naast een dikke mistlaag, ook de positieve gedachten van de bevolking verdoezeld. Het ziet er niet goed uit voor hen. Maar als er hulp verschijnt uit een onverwachte hoek, bloeit de hoop weer op. ook bij Mirre.

WIM
Titel: Wachter van de Pareltroon
Genre: Fantasy
Word count: 0
Totaal: 50k
Synopsis: Hakum is nog jong als hij ingelijfd wordt bij het leger van de Pareltroon, een enorme eer. Hij vecht zijn weg door zijn opleiding en presteert goed. Zó goed zelfs, dat het Licht hem uitroept tot persoonlijke lijfwacht. Wanneer hij echter achter een complot komt, waarbij de familie van het Licht vermoord zal worden, probeert hij het Licht te waarschuwen. Hakum komt echter te laat maar probeert te redden wat er te redden valt en stuurt een jonge jongen op pad.

Deze titel wordt een prequel van de Drakenmagiërs: op zoek naar het Licht. Ik heb ook nog enkele short stories in gedachten, maar deze komen er later nog wel op te staan.
Verder ben ik gewoon van plan om dit schooljaar mijn Wildlife diploma te halen en daarna vrijwilligerswerk te doen op Tenerife, en uiteindelijk richting Canada te vertrekken... een spannend, goed gevuld jaar, maar ik heb er zin in!!

(iemand een idee hoe ik mijn forumnaam nog achter de topictitel kan zetten?)

Laatst bewerkt door JetteMuts (06-12-2011 21:01:33)

#2 06-12-2011 20:51:37

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Re: WIP & WIM JetteMuts

Het klinkt als een heel leuk  fantasy verhaal!
Je kunt je naam nog in de topictitel zetten door je post te bewerken, dan zie je ook het veld waar je de titel in  gezet hebt en die kun je gewoon  bewerken en dan weer op OK klikken

#3 06-12-2011 20:55:04

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Re: WIP & WIM JetteMuts

Oh dat klinkt als een leuk verhaal! En wat grappig dat je de naam Mirre gebruikt, die hoor je niet vaak! (Vriendin van me heet wel zo tongue)

Forum footer