Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#26 21-06-2012 09:24:07

McJoJo
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Re: tv-series

De series die ik nu kijk zijn:

Law and Order SVU
Fringe
NCIS
Castle
Once upon a time
Criminal Minds
Bones
Rizzoli & Isles
30 Rock
Girls

Series waar ik ooit verslaafd aan was maar nu niet meer zo:

Charmed
V
House
CSI (Las Vegas & Miami)
Medical Investigation
Providence
The 10th Kingdom

Series die ik nog wil gaan kijken:

Buffy
Battlestar Gallactica
Dr. Who
Sherlock

#27 02-02-2013 20:08:01

ShanaEirin
Lid
Website

Poeh, ik heb er een hoop...

- Grey's anatomy
- How I met your mother
- Big bang theory
- Heartland
- CSI, CSI NY en CSI Miami
- Criminal minds
- NCIS
- The nanny
- That 70s show
- Bones
- Merlin

Ik weet vrij zeker dat ik er nog een heleboel vergeet, maar goed.

Voor de Merlin fans, de serie is afgelopen, wat vonden jullie van het einde? Ik vind nog altijd dat ze Guinevere in ieder geval zwanger hadden moeten achterlaten, maar ik ben dus niet super bekend met de mythes, dus ik weet niet of ze echt expliciet kinderloos bleef van Arthur...

#28 02-02-2013 20:37:47

Ayantiel
Lid
progress bar
Van: 10-01-2013
Tot: 10-01-2013
Ik: Schrijf
Ik tel in: Woorden

Website

Hmmm ik weet niet of het beter was geweest expliciet te zeggen dat Gwen zwanger was. Ik ben ook niet zo up to date met de Arthurian legendes op dat gebied (geloof dat King Arthur nooit kinderen heeft gehad, maar weet niet zeker), maar wat mij betreft hoeft het niet.

Door het niet te noemen kunnen fans zelf beslissen wat ze willen geloven. Zelf vind ik het juist goed dat daar niets over werd gezegd. De serie ging altijd al over Merlin en zijn vriendschap met Arthur. Als er dan ineens een dramatische twist was gegeven van 'och heden nu blijft arme Gwen als alleenstaande moeder achter' had dat de focus verplaatst van Merlin's verlies naar die van Gwen.
(en stiekem ship ik Arthur/Merlin sssshhh)

It's only impossible when you stop to think about it.

#29 02-02-2013 22:35:22

ShanaEirin
Lid
Website

Ja, dat is zo, maar ik denk dat als Gwen gewoon achter was gebleven met een dikke buik en that's it, en verder alles t zelfde was t nog steeds gefocust geweest op Merlin en Arthur. Ik vond t gewoon zo sneu dat Arthur dan geen troonopvolger op zijn naam zou krijgen...
Ik kan ook niet stoppen met denken aan t feit dat Merlin achterblijft en dan jaren later er nog is en nog op Arthur wacht. Voor mij voelde t niet 'af', en ik hou van happy endings...

#30 02-02-2013 22:44:23

HannahK
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Pagina's

V?

Dat herinner ik mij alleen als miniserie ergens begin jaren 80... zo oud is McJoJo nog niet volgens mij hoor. Is daar later nog een andere serie van geweest? Of iets wat toevallig ook zo heette?

Forum footer