Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 09-12-2011 13:25:59

Cayendi
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Website

Cayendi's doelen

Ik heb me voorgenomen in 2012 twee van mijn first drafts te reviseren en oppoetsen om ze publicatie klaar te maken.
Verder ben ik begonnen aan een kort verhaal in dezelfde wereld als mijn 'The Forester' verhaal. Dus elven, magie en liefde smile
Daarnaast wil ik nog een aantal korte verhalen/novelles schrijven dit jaar, moet ik nog interviews doen en blogposts schrijven

Line up:

Oren's Right - kort verhaal
korte samenvatting: gaat over een stomme magische bakker (mute magical baker klinkt toch echt beter) die net zijn geliefde heeft verloren (is vermoord). Als de aard van de relatie met zijn geliefde aan 't licht komt, dan wil de tribe hem alleen nog maar beschermen tegen zichzelf. Oren vecht dan ook voor zijn recht om te mogen zijn wie hij is.
Gelukkig is er één man in de tribe die het ziet zoals hij werkelijk is en hem in zijn waarde laat. Maar het is nog te vroeg om een nieuwe relatie te beginnen, of niet?
En dan is er natuurlijk nog de vraag wie Oren's geliefde heeft vermoord.
taak: ik ben nog aan 't plotten, en nog niet met het echte schrijven begonnen. Dus, schrijven!!

Blind Trust - first draft
korte samenvatting: gaat over een blinde spelbreker die ervoor vecht om geaccepteerd te worden. Als hij een doorgewinterde detective gaat helpen met het oplossen van een grote reeks onopgeloste moorden, kan hij eindelijk laten zien wat zijn talent waard is, en veroverd hij het hart van de detective.
taak: deze moet herschreven, gereviseerd opgepoetst worden. Ik heb alles in 1e pov staan, maar 't verhaal werkt niet vanuit één persoon, dus ga ik de ander hoofdpersoon ook nog zijn eigen pov geven. Ook heb ik de serie-moordenaar niet helemaal goed uitgedacht, dus daar moet ik nog even mee aan 't werk.

Duality - first draft
korte samenvatting: When Investigator Rakkel meets new guy in town, Nivet, he's immediately drawn to the slender, androgynous looking man, and the feeling is mutual. They date and slowly settle into a relationship.
But then Rakkel gets a new case and their relationship is put under a lot of strain when Rakkel finds out Nivet used to be the murder suspect he's looking for, a woman named Ada. Rakkel accuses Nivet of changing his body to avoid being caught, but Nivet doesn't know anything about the murder he supposedly committed ...
taak: deze moet uitgebreid, gereviseerd en opgepoetst worden. Wegens wat persoonlijke trubbels was mijn schrijven all over the place, wat betekent dat hoewel het verhaal redelijk goed in mijn hoofd zat, het er niet zo uit wilde komen. Zolang ik weet waar ik naartoe wil, kom ik er wel

interviews
Marketing is een onderdeel van een schrijf carriere. Ik heb in de komende maanden dan ook een paar interviews op verschijdene blogs. Ik heb er nu twee af ... maar de rest moet nog.

Blogposts
Ik wil een 'Hoe ben ik schrijver geworden' blog serie gaan schrijven, gericht op hoe ik was als kind, en wat voor dingen ik toen al deed om de schrijver te worden die ik nu ben.
Eerste aflevering:  Barbies
korte samenvatting: ik had barbies als kind en gebruikte/misbruikte die om mijn verhalen te vertellen in de periode vóór ik schreef, maar ook nog lang daarna smile

Laatst bewerkt door Cayendi (09-12-2011 13:49:45)

Blaine D. Arden
m/m romance/mystery/fantasy writer
http://blainedarden.com
Vind mijn boeken bij Storm Moon Press

#2 09-12-2011 15:08:17

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012
Tot: 31-12-2013

Website

Re: Cayendi's doelen

Klinkt leuk Cayendi! smile Als ik het goed begrijp ben je al gepubliceerd met andere verhalen? Gefeliciteerd, leuk!

Zijn je verhalen voornamelijk erotisch/romantisch, of zijn ze voornamelijk verhalend met wat erotiek/romance erin..? Edit: Oh, ik lees in je voorstelpost net het antwoord al. ^^ Is de site waar je wordt gepubliceerd voornamelijk voor fantasy/romantiek/erotiek of algemeen fantasy? Hoe ben je er terecht gekomen? *verder helemaal geen nieuwsgierig aagje*

En dat van barbies... Doet me denken aan mijn hondjes-dorp. tongue Ik had van die puppy in my pocket, kleine plastic hondjes - tot mijn 15e ofzo nog mee gespeeld *blush* - waar hele verhalen zich afspeelden, hihi. Meestal iets met een groep rebelse straathonden waar de 'gevestigde orde' honden van het nabije dorp graag vanaf wilden, whaha! En dan haalde ik inspiratie uit de vele dierenromans die ik vroeger las. wink En soms 's avonds in bed, als ik niet kon slapen, met de knuffels, kan me nog herinneren dat ik een keer de gelaarsde kat was en gevangen... Met evil knuffels en held-knuffels die me dan kwamen redden. :') Hield vroeger geloof ik ook al van anti-helden. wink

De blogserie klinkt ook als een leuk idee, ben benieuwd. smile Misschien ook een leuk idee om andere schrijvers te interviewen over hun eigen ervaringen in hun jeugd, als je geïnteresseerden weet daarvoor?

Laatst bewerkt door Mews (09-12-2011 15:16:46)

#3 09-12-2011 15:42:47

Cayendi
Lid
progress bar

Website

Mews schreef:

Is de site waar je wordt gepubliceerd voornamelijk voor fantasy/romantiek/erotiek of algemeen fantasy? Hoe ben je er terecht gekomen? *verder helemaal geen nieuwsgierig aagje

Storm Moon Press is een glbt romance Publisher, dus geen algemene fantasy. De focus ligt op romantiek en gay/lesbian/bisexual/trans* characters ('t meest nog op de eerste twee)

En 'The Forester' is meer verhalend met erotiek. Pure erotica schrijven kan ik niet ... één scene, ja, een heel boek?  Nee smile
Ik kan niet zonder plot, en ik mis mijn mystery dan te veel.

Dat hondendorpje klinkt leuk smile
Mijn jongste is helemaal weg van knuffels, en ondanks dat ie nu 17 is, komt hij regelmatig met een nieuwe thuis smile
Mijn barbies zijn uiteindelijk overgegaan naar mijn kids, en die hebben er ook nog een tijd meegespeeld (samen met hun action men)

edited: En dank je wel smile Ik kan bijna niet wachten tot 'The Forester' ook echt uit is.
Ik vergeet de helft te antwoorden.
Ik ben bij Storm Moon Press terecht gekomen omdat ik een anthology oproep van hun erg leuk vond. Ik ben niet in die anthology gekomen, maar het verhaal dat ik daarvoor heb geschreven komt in maart uit.
Ik hang ook al een hele tijd rond in de gay romance (ook wel m/m genoemd) hoek, lees er ook veel in. Dus dan kom je regelmatig in aanraking met de publishers, en hun submission pages.

Laatst bewerkt door Cayendi (09-12-2011 15:46:21)

Blaine D. Arden

#4 09-12-2011 22:31:56

RJA
Lid
progress bar
Ik: Schrijf

Ook welkom hier Cayendi! Jouw verhalen klinken ook erg leuk!
En grappig wat je aanhaalt als eerste blogpost. Ik had inderdaad ook mijn barbies en speelgoedpaardjes waar ik vroeger de grootste verhalen mee 'uitspeelde'. Die dingen moesten ook altijd precies zo blijven staan, zodat het verhaal de volgende dag weer verder kon gaan.
Toen ik wat ouder werd, ging ik het inderdaad opschrijven. Ben benieuwd naar je blog!

"The ducks will be fine. They're lying in a pan with their heads chopped off, so the worst part is behind them..."

#5 09-12-2011 23:16:53

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012

Website

Kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot het uit is Cayendi! big_smile Lijkt me erg spannend! Hij klinkt veelbelovend in ieder geval en ik dacht al dat het zoiets was, verhalend met wat erotiek.

Ik heb in RP redelijk wat mannelijke gay characters gehad, maar nooit een met een relatie (leukst was een World of Warcraft RP character die verliefd op een man was, terwijl iedereen dacht dat het de zus van zijn crush was die hij leuk vond, en hem constant met haar probeerde te koppelen. wink ). En nooit in een eigen geschreven verhaal eigenlijk, ik weet niet waarom, ik denk omdat ik er vroeger niet zoveel over nadacht en tot mijn NaNo novel had ik sinds mijn 16e al niks concreets meer voor mezelf geschreven qua fictie. In mijn NaNo-novel worden alle niet-straight relaties alleen genoemd maar niet echt omschreven, omdat het om side-characters gaat. Het lijkt me op zich een interessant gebied om ook eens literair te verkennen, als ik zo over jouw verhalen lees! Dus bedankt voor de inspiratie. smile

Over knuffels: Ik ben nu 24 en heb nog steeds een stuk of 10 knuffels (selectie die met véél moeite is gemaakt) waarvan de helft nog in bed ligt. Ik slaap zelfs elke avond nog met mijn ezelknuffel Donkey in mijn armen. Nooit te oud voor knuffels, toch? tongue

Ik schreef trouwens wel al vanaf dat ik 6-8 was verhalen op, voor school (we hadden "tekst", moest je zelf verhalen schrijven) maar ook thuis liep ik vaak met een kladblok rond, ofwel om strips te schrijven/tekenen ofwel om verhalen (met tekeningen) te schrijven. smile Toen ik 4 was zei ik tegen mijn ouders dat ik later schrijver en illustrator wilde worden... :') Ik tekende en schreef ook best wel vaak verhalen die ik met mijn hondjes uitspeelde, of andersom speelde geschreven verhalen uit.

Laatst bewerkt door Mews (09-12-2011 23:19:29)

#6 10-12-2011 02:24:01

Cayendi
Lid
progress bar

Website

Bedankt voor 't compliment smile

Ik verzin al verhalen sinds ik klein was, maar schrijven ben ik pas gaan toen toen ik 11/12/13 was.
Mijn eerste gay romance schreef ik toen ik 17/18 was, na 't zien van de film 'A touch of frost'. Aids was toen erg in 't nieuws, en homosexualiteit erg in de negativiteit, en naief en idealistisch als ik was, wilde ik de wereld de andere kant van liefde laten zien smile

Graag gedaan smile  ik zou zeggen kijk eens in mijn wereld rond, koop wat boeken en kijk wat je aantrekt smile Er is zat te krijgen.

Blaine D. Arden

#7 10-12-2011 02:31:19

Cayendi
Lid
progress bar

Website

RJA schreef:

Ook welkom hier Cayendi! Jouw verhalen klinken ook erg leuk!
En grappig wat je aanhaalt als eerste blogpost. Ik had inderdaad ook mijn barbies en speelgoedpaardjes waar ik vroeger de grootste verhalen mee 'uitspeelde'. Die dingen moesten ook altijd precies zo blijven staan, zodat het verhaal de volgende dag weer verder kon gaan.
Toen ik wat ouder werd, ging ik het inderdaad opschrijven. Ben benieuwd naar je blog!

Dank je smile 

Gaaf om te weten dat ik dus niet de enige was. En je wil niet weten wat ik over Ken ga zeggen wink

Blaine D. Arden

#8 06-02-2012 13:04:43

Cayendi
Lid
progress bar

Website

Pfew ... al een tijdje hier niet geweest.
Wel geschreven, uiteraard, alhoewel, niet zo veel als ik wilde.

Mijn voortgang tot nu toe:

Verhalen
- Oren's Right: 6.543 woorden
- The Storyteller: 3.508 woorden (ongeplande Valentine Freebie)
Blogs:
- guestblog over zingen/schrijven: 390 woorden
Interviews:
- Ebook Addict interview: 1.681 woorden
Writing Exercises:
- LeGuin's Steering The Craft (ex 1-4.2): 1.563 woorden
Editen:
-The Fifth Son: 23.545 woorden

Totaal: 37.230 woorden. Voornamelijk het editen brengt heel wat in ... terwijl er maar 126 woorden bij zijn gekomen ten opzichte van wat ik geschreven heb. Maar ja ... wel tig keer doorploegen, verbeteren en aanpassen. Meer manuren dan wordcount.

Blaine D. Arden

#9 06-02-2012 15:07:04

seriouscirrus
Lid
progress bar
Ik tel in: Pagina's

37k woorden is toch niet slecht? Is minstens 1k per dag. Dat is toch schitterend?

#10 06-02-2012 15:32:59

Cayendi
Lid
progress bar

Website

seriouscirrus schreef:

37k woorden is toch niet slecht? Is minstens 1k per dag. Dat is toch schitterend?

Ik vind dat het editen een vertekend beeld geeft. Maar ja ... 't heeft me wel manuren gekost ..

Blaine D. Arden

#11 06-02-2012 16:58:15

seriouscirrus
Lid
progress bar
Ik tel in: Pagina's

jezelf niet onderwaarderen! je hebt het goed gedaan. Proficiat. Trakteer jezelf op een stuk chocolade of chocolade-melk met deze vriestemperatuur smile

#12 07-02-2012 10:34:56

Jarsto
Admin
progress bar
Van: 01-01-2014
Tot: 31-12-2014

Website

Mooie score voor de eerste maand Anita. Ik wist natuurlijk wel via andere contacten dat je er druk mee bezig was, maar dat het al zo'n mooie score had opgeleverd wist ik nog niet.

Jarsto - Forum Admin

'There are three rules for writing a novel. Unfortunately, no-one knows what they are.'
- W. Somerset Maugham

#13 03-10-2012 10:48:02

Cayendi
Lid
progress bar

Website

Oops... is wel heel lang geleden dat ik hier ben geweest...

Ik heb even een snelle berekening gemaakt van alles wat ik sinds dien geschreven heb

Verhalen:
- Oren's Right: 8.132 woorden
- Slippery When Wet: 1.969 woorden written&edited (freebie)
- Going Dutch: 4.759 woorden (unpublished/rejected)
- Craw Nook: 7415 woorden (shelved... for now)
- His Best Defense: 9912 woorden (in submission)
- The Forester - part two: 12181 woorden (in progress)
Blogs & Interviews:
- Ik noem ze niet allemaal apart, maar heb 18.669 woorden aan promo's, interviews en blogs geschreven.
Writing Exercises:
- LeGuin's Steering The Craft (ex 4.3-9): 6.136 woorden
Editen:
- Aliens, Smith and Jones: 75.357 woorden (thinned down from 92.000+)
- Oren's Right: 15.400 woorden.

Totaal: 159.930 waarvan wéér het grootste gedeelte edits zijn geweest. Maar... pfew... je hebt niet in de gaten hoe veel je eigenlijk bij elkaar schrijft met al die promo's, interviews and guest blogs.

Net alles opgeteld... en dat betekent dat ik bijna aan mijn doel ben... en NaNoWriMo moet nog komen.  *doet vreugdedansje*

Blaine D. Arden

#14 06-10-2012 14:47:36

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013

wauw cayendi, gaat geweldig!!

#15 25-10-2012 08:55:45

Cayendi
Lid
progress bar

Website

Infinity schreef:

wauw cayendi, gaat geweldig!!

Thanks smile
ondertussen nog wat meer geschreven... maar dat noteer ik allemaal wel na NaNo...

Blaine D. Arden

Forum footer