Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 02-03-2012 00:57:21

LenihanSF
Lid
progress bar
Van: 01-04-2012
Tot: 30-04-2012
Ik: Schrijf
Ik tel in: Pagina's

Lenihan's Script Frenzy

Het is 1 maart, dus nog maar een maandje voordat Script Frenzy begint. 30 dagen, 100 pagina's... ben benieuwd hoe ver ik kom!

Ik heb nog geen idee wat het gaat doen, maar de kans is groot dat ik een 'adaption' ga doen van een bestaand verhaal, zoals een sprookje of een Shakespeare play. En deze gaat dan in de stijl van St. Catherine's, met de chars uit St. Catherine's, dus zodat het nog wel in het verlengde ligt van mijn verhalenserie.

Maar het is niet zeker, want vandaag in de trein kreeg ik ook het idee van "My Imaginary Friend". Ik heb een opening in gedachte, over dat iedereen begint met een imaginary friend als kind en dat sommigen er vroeg vanaf komen, anderen op een wat latere leeftijd... en hij dus niet. En dan allerlei vage dingen die hem overkomen, voornamelijk vanwege zijn imaginary friend.

En nou ja, voor hetzelfde geld gaat hetzelfde gebeuren als met nano, en 5 minuten voor het officieel 1 april is kom ik met een spiksplinternieuw idee aanzetten. wink Maar voorlopig is het belangrijk dat ik leer hoe ik een screenplay schrijf. smile Dan komt de rest wel vanzelf.

#2 05-03-2012 01:03:44

RJA
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012
Ik tel in: Woorden

Re: Lenihan's Script Frenzy

Succes volgende maand!
Zelf doe ik geen Script Frenzy, ben niet zo'n script schrijver. Ik ga gewoon lekker door met April Fools of AprNoWriMo, maar zeker wel aan het schrijven die maand, dus hou ons op de hoogte wink

"The ducks will be fine. They're lying in a pan with their heads chopped off, so the worst part is behind them..."

#3 09-04-2012 12:35:38

LenihanSF
Lid
progress bar
Van: 01-04-2012
Tot: 30-04-2012
Ik tel in: Pagina's

Goed, eerste week is voorbij, en ook al ben ik paar dagen later begonnen vanwege de toetsen, zit ik toch al op 25 pagina's met wel het vooruitzicht vandaag de 30 te halen.

Het idee is ondertussen gevallen op het omzetten van de boekenserie "Belgariad" van David & Leigh Eddings naar filmen. Ik ben daarbij begonnen natuurlijk bij deel 1, "Pawn of Prophecy". Ik dacht er eerst een film van te maken, maar de kans bestaat nu dat het toch een soort film-tvserie wordt. De afleveringen gaan wel zo'n 1,5 uur duren, zoals een film, en ik ga uit van niet meer dan 4 afleveringen per seizoen.

Ik zou het in CeltX doen, wat zo hooggeprezen werd op Script Frenzy want "het was zo handig en beter dan Word", maar op de eerste avond had ik al zoveel problemen (zoals CeltX die weigerde mijn script op te slaan, ook al drukte ik regelmatig op "save"), dat ik toch naar Word 2003 ben gestapt. Ik heb mijn eigen stijlen gemaakt en zo makkelijk mogelijk ingesteld dat het gewoon makkelijker is dan CeltX naar mijn mening.

En het ziet er zo super pro uit! I love it! <3

#4 09-04-2012 12:47:39

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Je gaat goed zo te zien en ik vind wat je in word gemaakt hebt er echt super uit zien, ik zou het je niet nadoen.

Forum footer