Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 16-12-2011 12:00:43

RJA
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012
Ik: Schrijf
Ik tel in: Woorden

Het grote filmtopic!

We hebben al een tv-serie-topic en daarnaast zag ik bij het voorsteltopic meer mensen iets zeggen over een Pathe unlimited pas. Dus bij deze.
Tada: Het grote filmtopic!!

Ik ben zelf dus ook een grote film liefhebber en ga met mijn unlimited pas regelmatig naar de bioscoop.

Voor vanavond staat New Years Eve op de planning.
Verder wil ik snel nog naar Puss in Boots en - omdat je toch bijna verplicht bent in deze maatschappij- de laatste Twilight film.

Ik ben wel meer een wat chickflick type (net als dat ik veel chicklit schrijf ^_^)
Maar ik ben benieuwd welke films jullie nog willen zien of goede films die jullie recentelijk hebben gezien! Brand los!

"The ducks will be fine. They're lying in a pan with their heads chopped off, so the worst part is behind them..."

#2 16-12-2011 19:47:18

Omegi
Lid

Re: Het grote filmtopic!

Ik wil binnenkort naar de nieuwe Sherlock Holmes.

Verder kijk is zo'n beetje alle horror-films maar ik vind ze niet allemaal leuk. Laatst heb ik Insidious, Grave Encounters en Apollo 18 en Sint gezien, die waren allemaal wel leuk.

Verder zijn er een aantal films die ik standaard heb en af en toe overnieuw kijk...
Love Actually en 27 Dresses.
De eerste Matrix film (en de laatste 2 kijk dan meestal ook maar niet met even veel plezier).
The Usual Suspects
American Beauty...
Sherlock Holmes
Up
A Knight's Tale
Groundhog Day.

"Eclectische" smaak, dus wink

#3 16-12-2011 20:06:16

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit

Website

Ik ga eigenlijk bijna nooit naar de bioscoop (1 x per jaar ofzo), maar kijk wel veel DVDs. We hadden in Dordt een tweedehands DVD winkel, dus dan was het nog wel betaalbaar als je voor 2-4 euro een leuke DVD erbij had. Ik heb niet een bepaald genre, maar we hebben in de kast vooral romantische komedie, humor/komedie/parodie, disney & andere animatie, ook manga, fantasy, historisch... Van een boel genres hebben we wel wat staan eigenlijk.

De kerstfilm die we elk jaar standaard weer kijken is trouwens "Bad Santa" sinds een jaar of 3 terug. Geweldige film als je van groffe humor met niet teveel kerstspirit houdt. En het jongetje is echt hilarisch. :') Kan 'm iedereen aanraden.

#4 16-12-2011 20:43:49

RJA
Lid
progress bar

Ik heb ook nog eens richting de 100 dvd's staan in m'n kast yikes tongue
Weet zo niet eens wat m'n favoriet is... Whahaha.

Elk jaar met kerst kijk ik ook wel een hele hoop kerstfilms ja wink

"The ducks will be fine. They're lying in a pan with their heads chopped off, so the worst part is behind them..."

#5 16-12-2011 20:51:55

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012

Ik heb zelf momenteel 98 originele dvd's tongue Maar voornamelijk wel komedies, romantische komedies, maar geen echte romantische films, daar heb ik een hekel aan. Bioscoop deed ik wel vaak, laatste tijd wat minder. Ik ga graag naar de bioscoop, maar ik vind het duur worden. Ook zijn er vaak films die ik wil zien in 3D. Zo wil ik Puss in Boots zien, maar nergens in de regio draait ie als 2D-versie. En hoe vet 3D ook mag zijn voor sommigen, ik vind het doorgaans weinig bijdragen aan een film, de brillen zitten bij mij nooit en ik krijg er hoofdpijn van na 2 minuten. Daar ga ik echt niet zoveel voor betalen, dan koop ik de dvd wel.

#6 17-12-2011 14:20:05

AutumnsDreams
Lid
progress bar

YAY! Ik heb er ook één! Aanstaande zondag ga ik eerst naar New Year's Eve, dan eten bij de Mc daar in de buurt en dan naar Sherlock Holmes: A Game of Shadows.
Puss in Boots ben ik vorige vrijdag heen geweest. Hij was echt leuk! XD Verder ben ik nog naar 17 andere films geweest sinds ik het kaartje heb(onder andere Anonymous(gaat erover of Shakespear echt wel al die verhalen, sonnets en anders heeft geschreven), Breaking Dawn(no comment...), The Green Lantern en nog een aantal obviously)
Verder wil ikook nog naar The Hunger Games(komt pas op 29 maart 2012 sad ), nog verplicht naar deel 2 van Breaking Dawn, ook wil ik nog wel naar Ghost Protocol, The Help, J. Edgar, The Darkest Hour en Hugo ^^. En vast nog een par maar die komen pas ver in de toekomst smile like the Avengers, die moet ik ook zien! xD

Verder heb ik thuis nog een best grote zooi aan fantasy, science fiction, actie, avontuur en geschiedenis films liggen ^^ (like Marie Antoinette, Alice in Wonderland, Blade Trilogy, Mummy trilogy...) en heb ik ook nog een aantal mini series, like the Tenth Kingdom, Knights of Bloodsteel, The Last Templar... ^^ En nog een aantal series, maar dat hoort in het andere topic thuis tongue

#7 17-12-2011 20:32:10

RJA
Lid
progress bar

Anonymous wil ik ook nog zien. Lijkt me erg leuk! Midnight in Paris vond ik trouwens ook leuk (ging over writersblock en allemaal oudere schrijvers, mensen die ik ken die niets met schrijven hebben vonden hem niet zo veel aan tongue)

Verder ben ik naar zo veel geweest al sinds ik em heb (sinds Juni denk ik). Vond The Three Musketeers ook wel erg leuk trouwens, van de films een beetje buiten mijn genre tongue

#8 17-12-2011 21:43:38

lenihanfighter
Lid
progress bar
Van: 01-12-2012
Tot: 30-11-2013

Website

Films... Hmm... Ik ben sowieso echt een herkijker wat dingen betreft en begin niet snel aan iets nieuws, dus veel van wat ik nu kijk bestaat echt al jaren. big_smile

Maar ik heb wel laatst Fright Night in de bios gezien. Omdat een van mijn favo acteurs er in zit. :3 Zo werk ik best vaak, ik zoek gewoon films (en ook wel series) op die mijn favoriete acteurs er in hebben.

Eens kijken wat ik kan noemen aan all-time favourites...

- A Little Princess
- Meeste Disney films
- K-PAX
- Serenity
- Sixth Sense
- V for Vendetta
- The Muppets: A Christmas Carol
- Oliver Twist (een van de laatste verfilmingen, ergens in 2007-2009)
- Lord of the Rings (met name de eerste film, maar vaak zet ik ze alle drie op omdat het fijn borduurt)
- Ocean's 11/Ocean's 13 (geen Ocean's 12)
- Einstein & Eddington
- St. Trinians & St. Trinians; Legend of Fritton's Gold

En vast nog veel meer, maar daar kom ik ff niet op. Ook heb ik BBC films ontdekt, en zo kijk ik sinds de release dit jaar heel veel 'Jig' (een Ierse dans documentaire film), en heb ik ook wel 'Toast', 'Recovery' en 'The Bad Mother's Handbook'.

Het leuke van films is dat ze meestal lekker lang duren en je voor langere periode iets kan doen met achtergrondgeluid. Zo zie ik films ook wel een beetje. Ik kan er vaak lekker op borduren of huiswerk maken of andere dingen doen.

One worm, one goal, one perfect shot.

#9 17-12-2011 22:59:09

RJA
Lid
progress bar

Lenihanfighter, zo gaat dat hier -als ik thuis kijk- ook inderdaad. Met een film (of een serie) op kan je inderdaad lekker andere dingen doen. Zelfs schrijven.

Dat is ook een beetje mijn probleem tegelijkertijd. Ik heb dan ADHD en het lukt mij bijvoorbeeld veel minder goed om een boek te lezen, omdat dat eigenlijk te veel concentratie vraagt en je alleen dat kan doen op het moment. Bij een film of serie heb je eigenlijk maar halve concentratie nodig, zeker films die je al vaker hebt gezien wink
Met films en series maak ik dus een beetje goed waar ik met lezen niet aan toe kom...

#10 17-12-2011 23:13:20

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012

Website

Ik doe ook heel vaak half TV kijken en half iets anders doen.

Alleen echt serieus computeren en film-kijken lukt me niet goed, omdat ik op de computer vaak ook al 100 dingen tegelijk doe! XD Maar bv met een laptop zonder internet alleen typen en tv kijken wel. smile

Ik kan me eigenlijk geen enkel stuk huiswerk in het laatste jaar van mijn studie herinneren dat ik niet TV op de achtergrond had... Tekende echt héél veel bij de TV XD

Als ik schrijf heb ik alleen liever muziek over het algemeen dan TV, wat meer concentratie en kan ik muziek kiezen die het gevoel van wat ik schrijf heeft. smile

Laatst bewerkt door Mews (17-12-2011 23:14:19)

#11 27-12-2011 22:00:15

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013

Ik kijk heeeeeeeeel veel films, soms wel drie of vier per dag:D

#12 27-02-2012 16:16:23

Saar
Lid
progress bar

Goh, ik heb niet echt favoriete films. De meeste vergeet ik wel weer, maar ik doe mn best:
- Puss in Boot
- de 2 Sherlock Holmes-films
- Breakfast at Tifanny's
- alle Narnia-films
- alle Stephen King-films
- alle Harry Potter-films
- alle Twilight-films
- The Horse Whisperer
- alle delen van The Lord of te Rings
- alle films met Jim Carey erin

En ik vergeet er wel nog een pak.

Laatst bewerkt door Saar (27-02-2012 16:16:39)

Forum footer