Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 06-12-2011 13:40:47

lenihanfighter
Lid
progress bar
Van: 01-12-2012
Tot: 30-11-2013
Ik: Schrijf
Ik tel in: Woorden

Website

Lenihan's verhalenhoekje

Naam: Vreni (of beter bekend als Lenihan)
Stad: Maastricht (voor nu...), Amersfoort (als ik bij m'n ouders ben)
Leeftijd: 25
Begin WriYe: 01-01-2012
Einde WriYe: 31-12-2012
Doel: voorlopig 250K (wordt verhoogd als voor juli blijkt dat ik al heel ver ben met het halen van m'n doel)

Ja, ik zit hier uitgebreid copycat te spelen, maar vond het wel een mooi overzicht. :)

Titel: St. Catherine's School for Magical Girls
Genre: fantasy/supernatural, high school, romance, adventure
Taal: Engels
Geschatte eind wc: 300K~400K
Huidige WC: 64K
Status: Writing (computer)

Samenvatting: Rei Hino is een nieuwe student op een meisjeskostschool dat zich voordoet als katholieke school. In werkelijkheid is het een school voor meisjes met een magische gave en leren ze hoe ze hun magische gave moeten ontwikkelen.
Voor Rei is het moeilijk om aan te passen in het begin. Ze is haar leven in Japan ontsnapt na een verschrikkelijk ongeluk en een vervelende break-up met haar vriendin. Haar kamergenootje, Laurian, maakt het er ook niet makkelijker op. Ze hebben constant ruzie, vooral wanneer Rei een groot geheim van Laurian ontdekt en er voor zorgt dat de hele school het weet. Daarnaast blijft haar ex-vriendin brieven schrijven wanneer ze gevraagd wordt weer terug te komen.
Uiteindelijk lukt het haar wel om gewend te raken aan de school, de mensen en haar kamergenootje. Daarbij zijn natuurlijk niet alle problemen opgelost... maar door samen te werken met haar klasgenoten leert Rei dat niets onmogelijk is.

(Gedeeltelijk fanfiction, gebaseerd op de roleplay St. Catherine's die een paar jaar geleden actief was op LiveJournal.)

--------------------------

Titel: (Nog geen titel)
Genre: fantasy, anthro, action, adventure (mss ook beetje romance)
Taal: Nederlands
Geschatte eind wc: Echt nog geen idee
Huidige WC: 191 woorden

Samenvatting: Door een ongeluk of botsing tussen twee werelden belandt een Hamster in onze wereld. Omdat onze wereld geen mensachtige hamsters kennen, trekt ze al snel de aandacht van wetenschappers... Te snel zelfs. Voor ze het weet is ze opgesloten en wordt er op haar geëxperimenteerd.

Maar Lize weet te ontsnappen en is nu op de vlucht voor de mensen en op zoek naar een manier om weer terug in haar wereld te komen, of op z'n minst naar personen die haar kunnen helpen. Onderweg ontmoet ze Tom, een zwarte kater uit haar wereld, en een kleine samenleving van andere Dieren. Ondanks hun verschillen weten deze Dieren samen te werken in hun missie, maar kunnen ze ooit een weg terug vinden?

Titel: Lenihan's blog
Taal: Engels
Geschatte eind wc: N/A
Huidige WC: 2366 woorden

Lenihan's Blog

Titel: Overige verhalen
Taal: Alleen Engels tot nu toe
Geschatte eind wc: N/A
Huidige WC: 746 woorden
Status: Writing (computer, hand, wat ook maar kan)

Samenvatting: Dit is waar alle andere verhalen onder vallen waar ik in dit jaar aan werk. Maar ze gaan niet mijn grote projecten zijn en ik verwacht ook niet dat ik genoeg er aan ga werken dat ze aparte kopjes verdienen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

St. Catherine's series
Dit is wat ik in gedachte heb voor de St. Catherine's series. Ofwel: ik heb WIMs! :D Maar tis goed om ze toch ff op te schrijven voor ik ze vergeet.

St. Catherine's School for Magical Girls (boek 1, WIP. Zie de uitgebreide info hierboven.)
The Doctor at St. Catherine's (boek 2, WIM. Enige wat ik zeker weet is dat de Doctor (Tenth) en misschien River Song naar St. Catherine's komen voor een semester. Rest is nog niet uitgewerkt, maar het zal aansluiten op 'Rei's Choice'. En voor Doctor Who fans: jep, ik ben lekker aan het spelen met de tijdlijnen. Maar tis een St. Cat's universe, dus ik heb wat meer vrijheid voor eigen invulling. ;)
Trouble at St. Catherine's (boek 3, WIM. Nog niet veel in gedachte wat er gaat gebeuren.)
(no title yet) (boek 4, WIM. Nog helemaal geen ideeen verder, weet alleen dat ie er komt.)
Rei's Last Semester (boek 5, WIM. Nog helemaal geen ideeen, weet alleen dat ie er ooit komt. Like... hopelijk over 5 jaar.)

St. Catherine's Special: Rei's Choice (verhaal dat zich afspeelt VOOR St. Catherine's zelf. Voor meer informatie, zie hierboven.)
St. Catherine's Summer Special: ... (summer special, belangrijk voor in elk geval mezelf om alles uitgewerkt te hebben tussen boek 1 en boek 2.)
St. Catherine's Special: Cinderella (het bekende sprookjes herteld met de St. Catherine's cast.)
St. Catherine's Christmas Special: ... (een kersteditie waarin iedereen geniet van haar kerstvakantie. Rei gaat deze in Schotland met Laurian doorbrengen.)
St. Catherine's Summer Special: Rei and Laurian in Japan (Voor het eerst sinds Rei op St. Cat's is gekomen, gaat ze terug naar Japan. Sluit ook aan op 'Rei's Choice'.)

En vast nog heel veel meer. :D Veel van deze zullen niet tijdens de komende WriYe aangeraakt worden, maar het is leuk om alvast over te dagdromen en te plannen en ook te weten waar ik met dit monsterpoject heen wil gaan. Misschien moet ik het ook wel zo vanaf nu noemen. Mijn monsterproject. <3

Laatst bewerkt door lenihanfighter (09-02-2012 17:38:34)

One worm, one goal, one perfect shot.

#2 06-12-2011 13:46:30

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit

Re: Lenihan's verhalenhoekje

iets zegt me dat die laatste een dr who  fanfic is.
Succes ermee iig.

#3 06-12-2011 13:48:52

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

How did you guess? wink Tis inderdaad een Dr. Who fanfic, gebaseerd op een van de meest geweldige music videos die ik ooit heb gezien. big_smile Ik weet alleen ff niet meer waar ik em gelaten heb, want ik was er al wel aan begonnen, dus moet ff wachten tot ik thuis ben voor ik de word count weet.

#4 06-12-2011 14:49:56

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012

Handig overzichtje zo smile En wat wordt jouw eerste groot! Dat was je NaNo toch?

#5 06-12-2011 16:13:29

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Dat was/is inderdaad mijn nano '11. smile Dit is echt een schatting op wat ik nu heb en op wat er nog moet komen aan maanden. (Het is een schoolverhaal dat een heel semester volgt. smile )

#6 06-12-2011 16:14:56

ForestOne
Lid
progress bar

mooi overzichtje, misschein ga je die wordcount nog wel overschrijden tongue anyway, succes met je wriye projects big_smile

#7 06-12-2011 20:12:36

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012

Website

Wow, 300-400k, nog aardig wat te schrijven. big_smile Succes alvast! big_smile Heb je ook synopsisses..? Zodat we een beetje weten waar het over gaat? (vind ik altijd leuk om te lezen!)

#8 06-12-2011 20:20:45

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

@Mews: Was toevallig bezig toen je dat vroeg! big_smile Mijn lijst is bijgewerkt met samenvattingen. Alleen de blog heeft er geeneen, omdat ik die moeilijk vind samen te vatten. smile Vooral omdat ie niet bestaat. wink

Excerpts zullen hier binnenkort ook geplaatst worden.

#9 06-12-2011 20:22:22

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

En okee, ook al zijn de verhalen in het Engels, het voelde ergens natuurlijker aan om de samenvattingen hier in het Nederlands te doen. 8D Mijn hersenen werken soms een tikkeltje apart...

#10 10-12-2011 17:23:33

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Ik weet niet of dit komt door Mews of door het feit dat ik te veel in het dierenasiel heb gezeten... Of natuurlijk dat ik te veel Disney films heb gekeken de laatste tijd. wink Maar ik heb heel veel zin gekregen om iets met dieren te doen. big_smile Een van de ideeen is een soort weeshuis idee met katjes. Ik weet nog niet of het 100% dierachtige mensen zijn, of 100% dieren... of een combinatie van dierachtigen en mensen... Maar zoiets ga ik waarschijnlijk ooit wel uitwerken, en dan is het wel in elk geval met katachtigen. Denk ik. wink

Ander idee is meer fantasy-achtig... dat wil zeggen dat ik met een geheel eigen wereld speel en die ga bevolken, maar de bevolkingen zijn dieren. Ik weet in elk geval al dat honden heel erg luidruchtig gaan zijn en voor andere volken soms intimiderend overkomen, katten heel elegant en uit de hoogte, en muizen - of knaagdieren algemeen - meer zoals ons Azie. Dat laatste omdat knaagdieren de kleinste pluizige wezens zijn waar ik zo snel op kan komen, en ze zijn vaak bang... dus ergens kon ik ze me wel zien als hele beleefde wezens. big_smile

Verder nog geen specifieke ideeen, maar het schoot me vanmiddag in het asiel te binnen, dus ff snel opschrijven voor ik alles weer vergeet.

#11 10-12-2011 17:31:25

Joos
Lid
progress bar

Oh dat laatste fantasy-idee vind ik wel heel erg leuk klinken! Maar spreken de bevolkingen wel elkaars taal of zijn ze in de gelegenheid een taal te spreken die iedereen verstaat? Zoals wij mensen Engels hebben als 'universele' taal.

#12 10-12-2011 17:33:39

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Ik denk dat er inderdaad wel een 'universele' taal gaat zijn. En ik weet ook nog niet of ik het op puur fantasy hou, of meer modern. smile Of wie weet wel sci-fi! Of misschien wordt het een grote universum waar ik gewoon in elk soort tijd kan werken. yikes Maar voor dat idee moet ik wel een beetje tijdlijn waarschijnlijk maken...

#13 10-12-2011 21:42:41

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Eigenlijk met dank aan Joos' vraag... ik heb op het volgende besloten. big_smile

Weeshuis

Er gaat een furry weeshuis verhaal komen, voor een groot gedeelte gebaseerd op de inwoners van Dierenasiel Maastricht. smile Dit verhaal wordt mijn wekelijkse update onder de verhalensectie van mijn blog. Voorlopig gaat het wel Engels worden, maar als ik tijd genoeg heb, komt er ook een vertaling.

Fantasy verhaal

Het andere idee dat ik had is gewoon te mooi om te laten liggen. Maar dit gaat (zoals gebruikelijk?) een monsterproject worden. Met een bijpassende monsterplanning. 2012 zal voorlopig gebruikt worden om dit te plannen, wat tijden te verzinnen, algemene ideeen voor de verschillende landen, en een aantal belangrijke mensen. Er gaat veel gebruik gemaakt worden van tijdreizen en de MC zal beschikking hebben over een communicator waardoor hij altijd alles en iedereen kan verstaan.

Maar om terug te komen op Joos d'r vraag, er zal niet altijd een vaste taal zijn. Natuurlijk vanaf een bepaald tijdstip wel (zoals we nu allemaal Engels spreken en zoiets waarschijnlijk in de toekomst zal blijven), maar zeker met de meer Middeleeuwse tijden zal dit er niet zijn.

Ik ga dan nu beginnen met plannen. Misschien gaat het weeshuisverhaal wel in deze fantasywereld afspelen. smile Kan ik de wereld beetje ontdekken.

#14 10-12-2011 21:54:20

Omegi
Lid

*houdt zich in over het "Zoals we nu allemaal Engels spreken", heeft daar nogal les over op het moment*

#15 10-12-2011 21:58:10

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Het verandert misschien wel, maar een groot gedeelte van de westerse wereld krijgt les in Engels en het wordt gezien als een wereldtaal. smile Het zal niet overeenkomen zoals onze situatie... maar het idee is meer dat ik in elk geval denk dat we ooit wel een algemene taal op de wereld gaan hebben dat iedereen spreekt, ongeacht of dat nog steeds Engels is of een geheel nieuwe taal. wink

#16 10-12-2011 23:12:43

Omegi
Lid

Het probleem is dat de westerse wereld maar een klein stukje van de wereld is wink En dat de lageropgeleiden zelfs daar ook geen verstaanbaar engels spreken of verstaan. XD
Maar ik snap waar je naartoe wil xD

#17 10-12-2011 23:23:30

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Mooi. XD Het speelt zich ook zeker in het begin veel meer in de toekomst af. smile Maar als MC naar het verleden gaat, zal dat zeker wel een punt zijn! Dat de andere rassen zo verbaasd zijn over het feit dat hij hun taal spreekt, want verder niemand kan.

Communicator werkt ook wel alleen op hem. Niet een mini TARDIS die op iedereen werkt. XD Weet ook nog niet in hoeverre zij al door de ruimte kunnen reizen, waar ze dus die communicators voornamelijk voor hebben, want in hun wereld zijn alle talen eigenlijk samengevoegd tot een gemeenschappelijke taal en de aparte talen zullen 'klassieke talen' zijn geworden. Beetje zoals je nu nog Latijns en Oud-Grieks kan leren op het gymnasium? (Als dat nog wordt gegeven Oo)

Verder moet ik nog veel uitwerken wel. Maar heb er wel zin in. big_smile

#18 11-12-2011 00:27:36

Omegi
Lid

Latijn en oud-Grieks waren wel de lingua francas van hun bepaalde tijd. Net zoals Engels dat nu dus is in een bepaald gebied. Er zijn nu op aarde ook weinig gymnasia waar je oud-Ethiopisch of zo kan leren XD Veel talen kan je niet eens meer leren omdat ze nooit zijn vastgelegd (wat latijn en oud-grieks dus wel waren). Zolang er geschrift is in die taal kan je het vaak nog leren (zeker als je het ergens vertaald ziet met een andere taal ernaast, zoals de Rosetta steen.. die was in het egyptisch, grieks en... nog iets). Dus is wel iets om rekening mee te houden.

#19 11-12-2011 00:30:09

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Goed punt. big_smile Zal het zeker meenemen wanneer ik in dat soort dingetjes ga zitten wroeten.

#20 01-01-2012 01:02:23

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Eerste begin is er. Maar 303 woorden en dat aan mijn blog, maar ach... je moet toch ergens beginnen. smile

#21 01-01-2012 14:48:01

Joos
Lid
progress bar

Dat is alvast een mooi begin van 2012! smile

#22 01-01-2012 17:23:55

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Vond ik ook wel. big_smile En je moet toch ergens beginnen?

#23 05-01-2012 01:26:24

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Weer twee pagina's er bij geschreven. smile Totaal nu op bijna 1600 woorden. Geen stunning begin, maar het is in elk geval een begin. Morgen hopelijk weer twee pagina's er bij. Als het even kan wil ik eind van de week in elk geval alle statische pagina's af hebben.

#24 06-01-2012 13:46:03

HannahK
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Ik tel in: Pagina's

netjes! smile

#25 06-01-2012 14:58:52