Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 11-05-2012 17:04:13

HannahK
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Pagina's

HannahK's GROOTE Home Make-over Project

Ja, GROOTE met TWEE O's, zo grOOt is het.

Ik heb in januari het plan opgevat om mijn hele flat een make-over te geven. Sinds het overlijden van mijn ouders 10 jaar geleden is hij helemaal dichtgeslibt en daar moet nodig wat aangedaan worden. Bovendien ben ik ook wel aan wat nieuwe meubels en stijl toe (heb zelfs hier en daar nog steeds meubels van mijn tienerkamer!!)

Heb begin van het jaar veel research gedaan over hoe ik het anders wil.
Toen ben ik begonnen met de slaapkamer en nu ben ik bezig met de studeerkamer.

Ik zal proberen hier te posten wat ik tot nu toe gedaan heb en hoe ik verder wil gaan.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dat project kan 'scoren' dus dat ga ik niet doen. Ik hou lekker mijn stripboek-is-af score! big_smile

#2 11-05-2012 17:27:05

Infinity
Lid
progress bar
Ik tel in: Woorden

Re: HannahK's GROOTE Home Make-over Project

big_smile
Heb je ook  before and after pictures om ons te showen?

#3 12-05-2012 13:04:00

seriouscirrus
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012

Ik wil ook foto's kijken. Altijd leuk kom een metamorphose te zien.

#4 12-05-2012 13:24:13

HannahK
Lid
progress bar

Ik ben foto's aan het uploaden van wat ik tot nu toe allemaal al gedaan heb om het proces te laten zien. Echte 'before' foto's heb ik helaas niet, want dat was echte te erg en heb ik niet op foto staan. Maar de procesfoto's geven ook een heel leuk overzicht hoor smile

#5 12-05-2012 13:43:08

HannahK
Lid
progress bar

Okay, ik heb nog wel wat before foto's gevonden.

Eerst stond de kooi in de kamer en de eettafel in de half-open keuken. Toen ik een panelenren om de kooi heen gebouwd had kwam die alleen wel een heel stuk de kamer in: 
DSC_1266_resize.jpg
Dat werd nog erger toen ik een grotere kooi kocht:
244102_1378988732004_1750495748_607781_6568813_o.jpg

Dus het eerste wat we gedaan hebben is de kooi en de tafel omgewisseld. De panelenren hoefde toen alleen het open stuk van de keuken af te sluiten. Dat scheelde al heel veel ruimte.

Daar heb ik alleen geen foto van, dus die zal ik zo even maken eerst smile

#6 12-05-2012 15:07:20

HannahK
Lid
progress bar

Hier een iets betere foto van hoever de oude kooi naar voren kwam de kamer in (de nieuwe kooi, dus nog ongeveer 30 cm verder!!!)
DSC_1255.jpg

En hier is de situatie nu de tafel de kooi zijn omgedraaid:
DSC_2214_kl.jpg
DSC_2213_kl.jpg

(let niet teveel op de rommel, dat komt allemaal wel als de boel klaar is. En de cd-rekken staan nu even op de tafel, omdat daar nog geen andere plek voor is)

Laatst bewerkt door HannahK (12-05-2012 15:09:38)

#7 12-05-2012 15:32:55

HannahK
Lid
progress bar

Op 21 januari is mijn beste vriendin Saskia komen logeren om me te helpen met plannen maken. We zijn de hele middag naar de woonboulevard geweest om ideeën op te doen op zaterdag en hebben de hele zondag zitten werken aan een plattegrond van de kamer en het doornemen van catalogi zoals die van IKEA:

DSC_1693.jpg

#8 12-05-2012 18:32:41

HannahK
Lid
progress bar

Ik heb toen een tijd lang nagedacht over de huiskamer, maar ik kwam er maar niet uit. Ik heb toen besloten de slaapkamer eerst te gaan doen.
Samen met Saskia (die weer eens kwam logeren) heb ik toen een plattegrond en plan voor de slaapkamer gemaakt.
Daarvoor moest het bed gedraaid worden.  Dat kon alleen gedraaid worden als de kamer verder helemaal leeg zou zijn.
De slaapkamer stond echter zo vol, dat ik niet wist waar ik eerst al die spullen zou moeten laten, want mijn hele huis stond veel te vol.

Ik had alleen al heel lang het idee om een flinke kast of wandsysteem in de studeerkamer te maken om kratten in te zetten met al mijn hobbies.  Ik bedacht mij dat ik een dergelijk wandsysteem ook eerst kon gebruiken om de spullen uit de slaapkamer in te stoppen zodat ik daar de ruimte had om het bed te draaien en een wand vrij te maken voor een grote kleding kast.

Ik heb toen ook nog een plattegrond gemaakt van de studeerkamer en verschillende indelingen op papier uitgeprobeerd, tot ik wist waar ik die kast wilde bouwen en ik heb op de Ikea site een wandsysteem uitgezocht.
Ik ben begonnen met een deel van de studeerkamer op te ruimen en uit te zoeken, tot ik genoeg ruimte had om het bureau weg te halen van de muur waar ik het wandsysteem wilde hebben.

Ik ben toen in de Carnavalsvakantie met Saskia naar de IKEA geweest om het Broder wandysteem te halen en ze heeft me toen ook geholpen het bureau te verplaatsen (mijn bureau is een plank die vast zit aan een boekenkast, dus die is moeilijk te verplaatsen.)

Toen die muur eenmaal vrij was, ben ik zelf het wandsysteem gaan bouwen. Na ongeveer een week was het af. Ik had er een Deko staalkabel met klemmen voorgehangen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20079342/ en lappen stof van IKEA om gordijnen mee voor het wandsysteem te maken:

DSC_1763_kl.jpg
DSC_1770_kl.jpg

#9 12-05-2012 18:43:10

HannahK
Lid
progress bar

Slaapkamer

Ik ben vervolgens gaan ruimen in de slaapkamer. Daar stonden naar het bed van 235 bij 177 ook nog twee van die spaanplaat witte kasten van 60 bij 60 die ik als kledingkasten gebruikte, twee van die vuren latten wandysteemkasten (die je goedkoop bij Gamma en dergelijke kan krijgen) vol met boeken, een dekenkist, een ladekast met ondergoed en rommel, met spiegel erbovenop die ik als kaptafel gebruikte en dan nog een nachtkastje en heleboel rommel die gewoon op de grond stond zoals 4 plastic kratten en een heleboel plastic zakken en een hele berg kleren die gewoon bovenop de dekenkist lag.

Daar heb ik heel veel van uitgezocht en weggedaan en toen zijn we de spullen die over waren in de wandkast gaan stoppen:

DSC_1772_kl.jpg

Helaas paste niet alles er in dus het overige heb ik  in kratten gedaan die ik tijdelijk in de huiskamer heb opgeslagen.

In de slaapkamer stonden toen nog; het bed en de ladekast en ik ben vast begonnen met het schilderen van de muren.
DSC_1773_kl.jpg

Daarna heb ik met hulp het bed gedraaid en heb ik de rest van de muur waar eerst het bed tegenaan stond geschilderd.
(de ladenkast staat hier dus even tegen het bed aan omdat er verder geen plek voor was).
DSC_1776_kl.jpg

Alleen de ruimte waar de kast zou komen heb ik niet geschilderd, maar zo kun je wel mooi het kleurverschil zien.
DSC_1780_kl.jpg
(de lampjes en de plank hangen dus op de plek waar eerst het hoofdeinde van het bed was)

Laatst bewerkt door HannahK (12-05-2012 19:02:28)

#10 12-05-2012 19:01:42

HannahK
Lid
progress bar

Kledingkast

Ik heb lang getwijfeld over een kleding kast.

Ik vond deze kasten allemaal erg mooi:
69454019223168976_dgCHrkzr_f.jpg
69454019223168971_iDhX5f5I_f.jpg

Maar die waren erg duur en op de mooiste moest ik dan zelf nog spiegels maken, want spiegels waren wel een voorwaarde in zo'n kleine slaapkamer, omdat hij anders claustrofobisch zou worden.
Voor 2/3 van de prijs zou ik bij de IKEA een PAX kast kunnen kopen (inclusief planken, mandjes, roedes, etc) die ook nog eens tot het plafond zou komen, dus meer bergruimte zou geven.

Na lang overdenken heb ik toen toch maar voor de PAX Malm met berken/spiegeldeuren gekozen:
cXmeZuB0tB2wTQw.jpg

Ik heb hem wel laten bezorgen en de trappen op laten dragen. dat was wel duur, maar dat zou ik zelf echt niet voor elkaar gekregen hebben.
Samen met vriend/collega Luc hebben we toen op zaterdag 10 maart tussen 14:00 en 19:00 de 3 basiskasten gebouwd:

DSC_1815_kl.jpg

Ik had de middag ervoor snel het stopcontact wat nu achter de kast terecht zou komen, doorgetrokken naar twee nieuwe stopcontacten: eentje precies naast het bed (zie wijzende vinger) en eentje die IN de kast zelf zou komen:

DSC_1816_kl_pijl.jpg

Laatst bewerkt door HannahK (12-05-2012 19:25:59)

#11 12-05-2012 19:41:45

Infinity
Lid
progress bar

wow  wat een  geklus!
ik vind t wel gaaf allemaal:)

#12 13-05-2012 00:39:24

HannahK
Lid
progress bar

Dankjewel Inf! Het is inderdaad erg veel werk, en ik ben pas hooguit op de helft (als ik al zo ver ben...)

Slaapkamer en kast 2

Ik ben toen de kast gaan vullen en meteen uit gaan zoeken wat er weg kon. Twee weken later heb ik met hulp eindelijk de deuren aan de kast gehangen.

DSC_1841_kl.jpg
DSC_1839_kl.jpg

Ik had tegen die tijd ook een nieuwe bedhemel gemaakt:
DSC_1838_kl.jpg
De oude bedhemel was een kant-en-klare kamboe van de Xenos, maar daar was ik op uit gekeken. Deze nieuwe is gemaakt met dignitet staalkabels en hoeksteunen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60075295/, waar met klem-gordijnhaakjes Alvine Spets gordijnen hangen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80070763/

Later vond ik het toch wat te druk met die klemhaakjes en heb ik de staalkabels in plaats daarvan door de bovenste gordijnrand geregen:
DSC_2234_kl.jpg

Ik heb erg veel bergruimte in de kast. Rechts is een hanggedeelte op twee hoogtes, met een beddengoedlade eronder en extra bergruimte boven:
DSC_2239_kl.jpg

Links staan twee smalle kasten met in de rechtse een heleboel mandjes met al mijn gevouwen kleding
DSC_2236_kl.jpg

En in de linkse heb ik onder allemaal mandjes en lades voor ondergoed, nachtgoed, sokken en dergelijke en in het midden heb ik IN de kast mijn kaptafel gemaakt met een vast opzetstopcontact voor de föhn en de kastverlichten en een kapstokje voor mijn kettingen en armbanden. De spiegel hangt naast de kast:
DSC_2237_kl.jpg
DSC_2238_kl.jpg

In de kast zit verlichting die automatisch aan gaat als ik de deur opendoe en uit als ik hem weer dichtdoe. Op die manier leer ik mezelf de deuren weer dicht te doen (ik ben zo iemand die altijd alles open laten staan, maar ik wil een netter en rustiger huis krijgen, dus dit soort dingen helpen mij mijn gewoontes te veranderen :-))

Laatst bewerkt door HannahK (13-05-2012 00:43:27)

#13 13-05-2012 10:38:14

HannahK
Lid
progress bar

Nachtkastjes

Een van de meubels van mijn ouders die nog in de berging stonden opgeslagen, maar die ik maar moeilijk weg kon doen, was het donker eiken bureau van mijn vader. Het is een enorm bombastisch en lelijk bureau, maar het deed me zo sterk aan papa denken. Het bestaat uit twee grote ladekasten en een bureaublad wat met sierlijsten aan elkaar bevestigd kan worden.

Ik wist niet wat ik er mee moest en had net besloten het dan toch maar een keer op Marktplaats te gaan zetten, toen ik me bedacht dat de ladenkasten de perfecte maat hadden voor nachtkastjes. Mijn bed heeft namelijk een vrij diep hoofdbord en de bodem is verstelbaar, waardoor mijn normaal nachtkastje veel te laag was en te ver naar achter kwam te staan om te kunnen gebruiken vanuit bed. Maar deze ladekasten zijn 73 cm diep en 71 cm hoog.
Zo zagen de ladenkasten er uit:
DSC_1873_kl.jpg

Ik heb van een kast de bombastische handgrepen er af gedraaid en besloten te kijken of ik de donkere waslaag eraf kon krijgen om het blank eiken te maken in plaats van donker eiken.

dat viel nogal tegen, aangezien er over de waslaag ook nog een laklaag leek te zitten.
Ik heb toen de hele kast eerst behandeld met verfafstripper. Dat proces viel zwaar tegen en kreeg ook niet de hele waslaag er af.
Ik ben daarna de kast gaan behandelen met terpentine en daarna verfreiniger. Maar er bleef maar bruin water van de kast komen.
Op een bepaald moment was ik het beu en ben ik de kast gaan afsoppen zodat ik hem kon gaan verven. Maar ook met het gewone sop bleef er maar bruin water van de kast komen.
Omdat dit proces eindeloos leek, en het hout vrij donker bleef en ook niet echt mooi egaal werd, besloot ik het toch maar niet met blanke lak te gaan behandelen, maar het whitewash.

Wat het probleem precies was - ik bleek achteraf een alkydverfkwast gebruikt te hebben terwijl deze beits op waterbasis was, maar het kan dus ook zijn dat de oplosmiddelen nog niet helemaal uit de kast waren - het zag er niet uit!
Het leek net alsof de kast in een hele lelijke laag grondverf stond.
Ik had hem echter nodig voor ik het bed ging draaien om te kijken hoe ver het bed van de muur zou komen, dus ik heb hem eerst even op zijn plaats gezet, met een tijdelijke bovenplank (want de bovenkant van de ladekasten was dus eigenlijk het bureaublad:
DSC_1779_kl.jpg

Daarna heb ik hem er weer tussenuit gehaald om anders te behandelen. Ik wilde toch weer proberen bij het blanke hout te komen maar vond de verfstripper zulk rotspul, dat ik in plaats daarvan de schuurmachine heb gepakt:

DSC_1843_kl.jpg

Dat was ook enorm veel werk, want zowel de verf als de oude was was vrij diep in de nerven gaan zitten. Ik daarom alleen de voorkant van de kast gedaan (met de ladefronten) en de zijkant die zichtbaar was vanuit de kamer, en de andere twee kanten heb ik laten zitten:

DSC_1941_kl.jpg
Ondanks dat heb ik uiteindelijk toch een schouderblessure opgelopen door de trilling van de schuurmachine waar ik 3 weken mee gelopen heb.

De zichtbare kanten en de bovenste lade had ik toen al in de blanke beits gezet, maar ik vond wel dat de kast er een stuk donkerder van werd:

DSC_1868_kl.jpg
DSC_1939_kl.jpg
Ik heb toen getwijfeld de lades in blanke lak te zetten om te kijken of dit lichter werd, maar de kleur van het gebeitste eiken bleek heel mooi bij de antieke grenenkleur van het bed te passen:

DSC_1950_kl.jpg

Een lichte bovenplank (hier ligt hij er nog niet op, maar kun je het effect vast zien aan de nog ongelakt uitschuifplank) stond dan weer heel mooi bij de berkenfineer deur van de Pax Malm kast:
DSC_1953_kl.jpg

Een enorm gedoe, maar heel erg de moeite waard dus. Alleen nu die andere ladekast nog! AAAARCH!

#14 13-05-2012 10:47:41

HannahK
Lid
progress bar

Ladegrepen

Toen een van de ladekasten dus helemaal gebeitst was, moest ik nog nieuwe greepje op de lades hebben.
Ik ben naar Gamma en Karwei geweest, maar wat ik in mijn hoofd had, dat hadden beide zaken niet. Ik heb daarom de 4 grepen die ik nog wel aardig vond meegenomen en op de lades geplakt en gefotografeerd:

DSC_2055.jpg
(de onderste viel er steeds af)

Ik heb zelfs in photoshop de foto's bewerkt om te zien hoe elke greep eruit zou zien als ze op alle lades zouden zitten:

trunk_kl.jpg
sturdy_kl.jpg
office_kl.jpg
baroque_kl.jpg

Die heb ik weer op Facebook gezet om mijn vrienden om hun mening te vragen, MAAR NOG KON IK NIET KIEZEN!

Dat kwam vooral omdat het greepje wat ik in mijn hoofd zat, er niet bij zat.
Op internet kon ik die wel vinden, maar wel veel duurder, en als ik ze dan op de kast zou zien en toch niks vond, zou ik veel geld kwijt zijn voor het bestellen en retourneren.
Tot ik een keer bij de Karwei kwam en hoorde dat Karwei en Gamma twee dochterondernemingen van hetzelfde bedrijf zijn. Dat verklaarde waarom hun grepenassortiment precies hetzelfde was. Ik ben toen toch weer ion de auto gestapt om aan de andere kant van de stad naar de Praxis te gaan en ja, hoor, die hadden wel de greep die ik in mijn hoofd had:

DSC_2240_kl.jpg

Deze worden het dus, zodra ze de voorraad weer aanvullen, want nu lag er maar eentje, hahahaha.

#15 13-05-2012 12:27:35

HannahK
Lid
progress bar

Wat er verder nog moet gebeuren in de slaapkamer

* Er moet dus nog een nachtkastje behandeld worden (hoe weet ik nog niet, want geen van de 3 methodes was erg succesvol, dus misschien toch weer een combiantie van alle drie

* dan moeten er grepen op de lades en kunnen ze ingeruimd worden, want achter het bed staan nog een paar kratten met toiletspullen en medicijnen die uitgezocht moeten worden

* Ik ga nog wat extra mandjes halen bij IKEA voor de Pax kast, zodat ik ook mijn zomerkleding zo netjes kan opbergen.

* Achter de deur staan de strijkplank en de keukentrap, die wil ik nog ophangen, das makkelijker met stofzuigen. En dan evt nog zo'n houder voor het strijkijzer erbij als dat past.

* gordijnen:
DSC_2241_kl.jpg

- Ik heb de vitrage voor het raam en de overgordijnen al op maat geknipt, ze moeten nu alleen nog aan de onderkant afgezoomd worden
- De Alvine Spets aan het bed moeten ook allemaal nog een halve meter korter gemaakt worden en dan afgezoomd en van de restantstof wil ik dan mooie banden maken om de gordijnen bij elkaar te binden (ipv die dikke knoop die er nu in zit)

* Hor: aan het raam hangt al tijden een hor die nog niet helemaal goed gemonteerd is. Die moet ik eens afmaken. Er ligt ook al 2 jaar een andere raamopener in de vensterbank te slingeren. Die moet ik ook eens monteren, want met de huidige raamopener kan de hor niet helemaal dicht

* Boven het bed:
DSC_2242_kl-1.jpg
- de plank die er eigenlijk boven hoort te hangen, zit nu nog achter het hoofdeinde geklemd, want misschien wil ik er wel kastjes boven hangen. Ik weet alleen nog niet welke
- Ik wil ook andere lampjes, maar welke dat worden, hangt ook af van wat voor kastjes er komen
- Alle lampjes die aan zijn voor ik ga slapen zitten op hetzelfde stekkerblok met schakelaar, zodat ik ze allemaal tegelijk uit kan doen. Dat stekkerblok ligt nu nog los aan het hoofdeinde. Daar zou ik het aan het bed kunnen monteren, maar dat ziet er niet zo mooi uit, dus daar moet ik nog wat voor verzinnen.

* tegenover het bed:
DSC_1778_kl.jpg

- ik heb hier een lege muur, maar erg weinig loopruimte, dus een meubel kan hier sowieso niet. Wel slingert er al jaaaaaren een schilderij van 1,20 x 1,20 m van mij in het atelier met schaapjes erop. dat schilderij zou daar heel mooi staan, dus dat moet ik eens af gaan maken!

DSC_0811.jpg

Nou dat waren de kleinere klussen geloof ik wel zo'n beetje!

Laatst bewerkt door HannahK (13-05-2012 12:29:28)

#16 13-05-2012 18:53:03

HannahK
Lid
progress bar

Oh ja, ik zie ook nu (ik mijn bed weer dagelijks opmaak) dat mijn dekbed (200 x200) eigenlijk te klein is voor mijn bed. Maar het superfijne dekbed wat ik heb kost bij de IKEA toch bijna niks, en ik ben ook wel aan nieuwe hoezen toe, dus bij de volgende IKEA stop ook maar even een dekbed van 220 x240 meenemen!

#17 14-05-2012 18:03:57

HannahK
Lid
progress bar

Even tussendoor wat ik vandaag gedaan heb:

Ik heb gepoogd de andere 7 ladegrepen voor de nachtkastjes te gaan halen, maar toen ik bij de Praxis was, waren 3 van de 7 grepen kapot, dus ik heb er nu pas 5 (van de 8) maar wel vast eentje gemonteerd:

DSC_2247_kl.jpg

mooi hè?

Verder heb ik de lades van de tweede kast mee naar het balkon genomen en ben ik eens gaan experimenteren met oplosmiddelen. Toen bleek dat toch de laklaag (die dus over de waslaag zit - ik wist niet eens dat dat hield) in de weg zat. Dus de lades ingesmeerd met de verfafbijt en toen iets nieuws geprobeerd: de afbijt eraf halen met een staalborstel ipv alleen met een verfafbijtdinges (zo'n stang met een driehoekig dinges aan het einde). De staalborstel komt namelijk ook in de diepere nerven.

DSC_2243_kl.jpg

En wat denk je? Dat werkte! Ik moet nu wel het hout nog schuren, maar dat anders ook gemoeten en dan had ik er wellicht nog veel meer af moeten schuren!

DSC_2245_kl.jpg

dus dit ga ik ook op de kast zelf proberen, want die is dus nog donkerbruin:

DSC_2248_kl.jpg

#18 14-05-2012 18:27:34

Sahi
Moderator
progress bar
Van: 09-12-2012
Tot: 31-01-2013
Ik: Edit

Hee, jij bent echt goed bezig zeg! Recht zo die gaat!

#19 14-05-2012 20:02:00

Infinity
Lid
progress bar

hee  sahi!
leuk dat je ook weer eens komt kijken

#20 14-05-2012 22:21:35

HannahK
Lid
progress bar

Haha, mijn mailtje naar Sahi net deze link heeft gewerkt, yay! Nou die andere Wrimo's nog wakker schudden ;-)

#21 15-05-2012 15:31:38

HannahK
Lid
progress bar

Okay nog even vertellen wat ik tot nu toe al gedaan heb aan:

De studeerkamer

Toen ik het wandsysteem weer leeg kon ruimen om de kledingkast in te ruimen, ben ik spullen uit de studeerkamer die iets met hobby's te maken hadden gaan verzamelen in IKEA Samla kratten. Met mijn verjaardag kreeg ik van Saskia een moderne DYMO labeltang waarmee ik labels kon maken:

DSC_1960_kl.jpg

Die labels komen vervolgens weer op die kratten die weer in het wandsysteem gaan:

DSC_2250_kl.jpg
DSC_2249_kl.jpg

Verder moets mijn administratie anders en ik las in een boek over opruimen de tip om met hangmappen te gaan werken. Ik heb toen via Marktplaats een leuk hangmappenkastje op de kop getikt:

DSC_1871.jpg

..en die vervolgens signaalrood geverfd:

DSC_2072_kl.jpg

Toen de grote ladekast uiteindelijk leeg geruimd was en naar de gang verplaatst om er wielen onder te maken, was er ruimte om de hangmappenkast op zijn plaats te zetten en het bureau (= plank die in een hoge kast hangt en aan de andere kant op een lage kast steunt) ertegenaan te schuiven:

DSC_2078_kl.jpg

Toen het bureau was opgeschovene kon ik bij het raamkozijn om het rode Karwei rolgrodijn op te hangen en van de Britten Nummer stof van Ikea schuifgordijnen te maken:

DSC_2080_kl.jpg

Die kleuren allemaal heel mooi bij mijn nieuwe rode IKEA bureaustoel:

DSC_2083_kl.jpg

En ik heb toen ook meteen van de twee lappen stof die voor het wandsysteem hingen, twee echte gordijnen gemaakt met in beide gordijnen een baan van beide lappen stof:

DSC_2084_kl.jpg

Alle hangende gordijnen (voor raam en wandkast) moeten alleen nog aan de onderkant gezoomd worden.

Ik ben vervolgens wielen onder grote ladenkast gaan maken:

DSC_2252_kl.jpg
DSC_2251_kl.jpg

.. zodat deze net van de grond komt en makkelijk op zei te schuiven is als ik een logé op de logeerkamer te slapen wil leggen.
Er zijn alleen 3 schroeven die ik nog niet helemaal aangedraaid heb gekregen...

#22 15-05-2012 18:46:05

HannahK
Lid
progress bar

Vandaag laatste boekenkast die weg moest uit de studeerkamer leeg geruimd en afgebroken (nou al die rommel die eruit gekomen is nog uitzoeken en opruimen)
De ladekast staat nu op zijn plaats maar kan dus makkelijke weer weggerold worden om daar het opklapbedje voor logées neer te zetten.

DSC_2257_kl.jpg

DSC_2256_kl.jpg

Verder vanmorgen de lades geschuurd die ik gisteren met verfafbijt had behandeld.
Ze staan hier te drogen nadat ik ze heb afgesopt. Ik denk dat ik ze zo ook nog even in de beits zet. Het is nog licht in de hal.

DSC_2254_kl.jpg

#23 15-05-2012 20:00:59

Infinity
Lid
progress bar

ziet er echt mooi uit allemaal!
mijn zweeds komt weer boven:P
Samla= verzamelen
klopt dus wel met waar het voor bedoeld is.

#24 16-05-2012 00:08:02

HannahK
Lid
progress bar

haha, ja jij spreekt natuurlijk Zweeds! Spreek je ook Noors? Wat betekent IKEA ook weer in het Noors? tongue

#25 16-05-2012 14:58:11

seriouscirrus
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012

Ziet er goed uit Hannah.

Forum footer