Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#51 22-01-2013 22:25:48

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Re: Voorstel draadje

yay nieuwelingen!
leuk.
hopelijk gaat het forum dan weer wat leven, niet dat ik zelf nu zo aanwezig ben maar dat komt omdat ik moet gaan schrijven en anders creatief bezig zijn:P

#52 11-03-2013 12:01:44

Pimpelmees
Lid
progress bar

Ik heb afgelopen november voor het eerst meegedaan aan NaNoWriMo en was daar regelmatig op het forum te vinden, dus helemaal nieuw ben ik niet, maar ik zal me hier ook even voorstellen.

Ik ben Pimpelmees, ook wel bekend als Sandra, 38 alweer, en ik woon in Bussum aan de rand van het bos met man en twee bejaarde katten.
Ik ben sinds kort mijn eigen business begonnen als kattenoppas en verder doe ik vrijwilligerswerk als vertaler en zit ik in de lokale milieuraad.

Van studie ben ik bioloog, en dat betekent dat ik behoorlijk wat natuur in mijn verhalen gebruik. Ik ben van het type dat het bijgeloof aanhangt dat teveel over je werk-in-uitvoering vertellen ongeluk brengt, dus hier moeten jullie het mee doen :-)

#53 14-03-2013 17:37:06

Sahi
Moderator
progress bar
Van: 09-12-2012
Tot: 31-01-2013
Ik: Edit
Ik tel in: Pagina's

Welkom pimpelmees!

#54 15-03-2013 01:55:49

HannahK
Lid
progress bar
Ik tel in: Pagina's

Welkom op ons forumpje Pimpelmees smile

#55 27-09-2013 13:58:58

Xamantha
Lid

Hoi allemaal, wat heerlijk om hier alle bekende namen weer te zien!

Zie dat ik me vorig jaar wel heb aangemeld hier, maar toen november aanbrak heb ik blijkbaar de weg niet terug kunnen vinden. Heerlijk geNaNo'd, dat wel smile

Even opnieuw voorstellen: ik heet Marijke, maar luister ook graag naar de naam Xamantha. Ik ben inmiddels 36, woon in de Betuwe. Waar ik ooit nog trots schreef dat ik daar met 1 man en een hele kudde katten woon, schrijf ik nu voor het eerst dat de man er gelukkig nog steeds is, maar we hebben nog maar 2 katten. Heb een rottijd achter de rug met het overlijden van mijn lieve Munchkin, bijna 2 weken geleden.
Verder werk ik tegenwoordig kalmpjes aan als ervaringsdeskundige in de GGZ, waar mijn voornaamste taak 'coach digitaal herstelverhaal' is geworden: ik begeleid via email mensen met een psychische aandoening in het stap voor stap opschrijven van hun herstelverhaal. Daarnaast redacteur bij een krantje over ervaringswerk.

Ik lees me nog steeds te pletter, houd nog steeds van haken (maar mijn winkeltje op Etsy ligt een beetje op z'n gat), luister graag naar harde of juist lieve muziek, ik teken en, heel verrassend, ik houd nog steeds van schrijven.

Volgens mij wordt de komende NaNo al mijn 5e. Nog geen flauw idee waarover, maar schrijven ga ik!

Goed jullie weer te zien!

#56 27-09-2013 14:14:46

Ayantiel
Lid
progress bar
Van: 10-01-2013
Tot: 10-01-2013
Ik: Schrijf

Website

gezellig dat je er bij bent! smile
volgens mij hebben er meer dat ze nog niet weten wat ze zullen schreven deze November
(present company included ;P)

It's only impossible when you stop to think about it.

#57 30-09-2013 20:27:14

Infinity
Lid
progress bar

Ik weet het al wel, maar het is nog een maand weg dus het kan zomaar nog veranderen.

#58 08-10-2013 19:54:14

Bee77
Lid

Hai allemaal,

Mijn naam is Barbara, oftewel Bee77. Ik woon in Dordrecht, samen met mijn man en onze nukkige Turkse Angora, Spyker.  Ik ben helemaal spiksplinternieuw in het NaNo universum en gelijke delen opgetogen en bevreest over wat ik nú weer bedacht heb te gaan doen.

Ik schrijf al van kleins af aan en grossier nu nog in schriften vol met nooit afgemaakte hersenspinsels, die erg vermakelijk zijn om terug te lezen. Tijdens en na mijn studie communicatie was schrijven alleen nog maar voor werkdoeleinden en verdween mijn 'creative writing' in de vergetelheid.

Een paar jaar terug heb ik wat cursussen gedaan bij een lokaal cultureel centrum en kreeg ik de smaak weer te pakken. In 2010 heb ik deelgenomen aan een fanfiction schrijfwedstrijd bij Hawthorne&Vine en tot mijn verbazing werd mijn verhaal genomineerd in de categorie Action/Adventure, een enorme eer! Voor die 60.000+ woorden heb ik toen iets van 2 maanden gehad. Dus 50.000 in één maand, dat gaat wat worden. Dit keer is het plan om met 'origineel' werk te komen en ik zit dus al vol in de research.

Groetjes,

Barbara

#59 09-10-2013 01:44:07

Xamantha
Lid

Welkom in dit verslavende universum Barbara!

#60 09-10-2013 06:18:26

Ayantiel
Lid
progress bar
Van: 10-01-2013
Tot: 10-01-2013
Ik: Schrijf

Website

Yay nog een fanfiction schrijver! smile
Welkom! Welkom!

It's only impossible when you stop to think about it.

#61 23-10-2013 17:02:18

Zoe Alleyne
Lid

Ik heb me ook maar eens aangemeld op dit forum. Ik doe al een aantal jaren mee met NaNo, maar voor het eerst met deze nick.

Voor de rest copy-paste uit het voorsteldraadje op het reguliere forum:
Hoi allemaal, ik ben Zoe_Alleyne, althans hier. Dit is mijn zevende NaNo, maar mijn eerste onder deze naam. Afgelopen jaren was ik present onder een andere naam (Evocative), maar het was tijd voor een nieuwe nick.

Ik ben 29, woon in Almere (high five aan die andere Almeerder die ik voorbij zag schuiven) en werk in de zorg (GGZ, beschermde woonvorm). Ik word van het schrijven afgehouden/aangemoedigd door mijn 2 katten. Mijn hobbies zijn naast schrijven;  lezen, series (True Blood, New Girl, Grey's Anatomy, Criminal Minds, The Big Bang Theory, etc) en films kijken. Ook vind ik het leuk om andere creatieve dingen te doen, zoals schilderen, al schiet dit er vaak bij in, omdat ik vaker schrijf.

Tot nu toe heb ik het alle jaren gehaald en ik hoop ook 2013 aan mijn WIN-lijstje toe te voegen. Waarschijnlijk ga ik het tweede deel schrijven van de serie waaraan ik vorig jaar met NaNo begonnen ben. Deel 1 is niet af (not even close) en ik heb totaal alles omgegooid ten opzichte van wat het plan was, omdat tijdens het schrijven weer eens bleek dat het niet werkte zoals ik het van tevoren bedacht had, maar dat terzijde. Misschien verander ik last minute van gedachten en ga ik een ander idee uitwerken, maar dat zal ik pas op 1/11 zeker weten, denk ik. big_smile

Het genre wordt hoe dan ook fantasy, zoals ieder jaar.

Laatst bewerkt door Zoe Alleyne (23-10-2013 17:03:24)

#62 25-10-2013 20:05:43

Cat
Lid

Hallo allemaal!

Ik ben Catharina en doe voor het eerst mee aan NaNoWriMo dit jaar!
Ik ben getrouwd en thuisblijfmoeder van twee lieve kindjes. Er zitten al jaren verhalen in mijn hoofd die nog te moeilijk zijn om aan mijn kinders te vertellen, maar die ik nu wel eens aan het papier wil toevertrouwen. Via een ander forum kwam ik op NaNoWriMo en na wat avondjes gepieker, toch maar opgegeven..

Ik lees zelf alles als het maar niet "echt" is (Tolkien, Pratchett, Douglas Adams, Robert Jordan, Terry Brooks, Anne Rice etc.). Mijn boek wordt een soort fantasy young adult dinges.. Ik heb een opzetje en verder zet ik straks (hopelijk) gewoon het schrijfmotertje aan en gaan.. Mijn grootste uitdaging wordt waarschijnlijk de rust vinden om dit te doen en ik heb wel iets van "Oh Man waar heb ik me nu weer toe laten overhalen?" maar ik heb er zo'n zin in!! Nog een weekje!

Iedereen alvast heel veel succes en plezier!

Forum footer