Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 08-12-2011 00:28:17

lenihanfighter
Lid
progress bar
Van: 01-12-2012
Tot: 30-11-2013
Ik: Schrijf
Ik tel in: Woorden

Website

Lenihan's Hobbydingetjes

Omdat ik ook veel aan naaien, borduren en hopelijk ook haken doet, hier een soort WriYe, maar dan op het gebied van handwerken. Er komen voorlopig voornamelijk naaiprojecten, want ik heb ondertussen zoveel dingen die ik wil naaien, maar omdat ik ook zoveel andere dingen heb, komt er nauwelijks iets van. Ik hoop dat door een doel en een aantal projecten op te zetten zoals bij WriYe, ik wat meer gedaan krijg. :D

Naam: Vreni (of beter bekend als Lenihan)
Stad: Maastricht (voor nu...), Amersfoort (als ik bij m'n ouders ben)
Leeftijd: 25
Begin HobbyYear: 01-01-2012
Einde HobbyYear: 31-12-2012
Doel: voorlopig op 3 grote projecten (kleding of kostuums) en 5 kleine projecten (accessoires, knuffels, etc)

De drie grote projecten

Patroon: M6027, jurk C met aanpassingen
Stoffen: donkerblauw velours de panne of donkerblauw fluweel, zwarte voering, zilverkleurig organza
Fournituren: zilverkleurige strass stenen (imitatiediamanten), ritssluiting, mogelijk kant rond de de kraag en mouwen.
Status: nog niet begonnen

Omschrijving: Deze jurk is wat ik sinds mijn 15de of 16de al in gedachten had nadat ik Riverdance op TV had gezien. In een van hun optredens droegen de vrouwen een 'performance dress' van groen met goud. Zelf heb ik heel erg verliefd op de donkerblauw met zilver combinatie en ik wil dus al tien jaar lang mijn eigen 'performance dress' maken dat donkerblauw was met zilver.
Ik noem het 'performance dress', omdat het voor mij voornamelijk voor Iers dansen zal zijn. En een 'performance dress' is anders dan de 'solo dress' dat gedragen wordt bij wedstrijden en kampioenschappen.
Het zilverkleurige organza zal gebruikt worden voor een soort van cape. Ik weet niet hoe het heet, maar het is een driehoekig ding dat vast zit aan je rechterschouder (dacht ik) en de andere punt ergens rond je linkerheup. Ook komt er een echte kleine cape voor als ik het draag als kostuum.
Er komt, zoals op het voorbeeld aangegeven staat, versieringen rond de hals van stenen en misschien ook wel geborduurd versiersel.

Dit is project 1. Ik wil dit al zo lang maken, dat het tijd wordt om het ook eindelijk te doen. :)

--------------------------------

Patroon: M6482, alles
Stoffen: nog niet bepaald, maar waarschijnlijk een combinatie van fleece en katoenen. Vilt is ook mogelijk voor de kleinere stukken.
Fournituren: voor zover bekend zullen deze niet nodig zijn (afgezien natuurlijk van garen).

Omschrijving: Ik heb deze gekocht, omdat ik gewoon verliefd was op het patroon. :D Dit gaat ook mijn eerste quilt ervaring zijn. Ik heb tot nu toe wel wat genaaid, maar nog nooit gequilt. Het gaat in elk geval een cadeau zijn voor een vriendin van mij, die dol is op uilen. Ik heb het haar ook al laten zien, en zal haar waarschijnlijk ook een keer mee moeten slepen naar de Maastrichtse markt voor stofjes.
Dit is project nummer 2, mogelijk opgeschoven naar nummer 1, omdat ik het leuk zou vinden als ik het voor haar verjaardag af kan hebben. :) En dat is in maart. Dus... als mijn HY begint, heb ik 2 maanden de tijd om het af te maken.

Patroon: M4490, jurk D & M4491, jurk B.
Stoffen: M4490: wit katoen of linnen, vrij dun en zeer mooie stof. Voering van binnen is wit satijn. M4991: donkerblauw katoen, zwaarder dan de onderjurk, met voering van donkerblauw satijn.
Fournituren: in elk geval een rits in beide jurken. Verder dacht ik dat ik ipv ringen knoopjes wilde gebruiken bij de M4491. Ik weet niet of ik afgezien van de rits nog een andere sluiting wil gebruiken bij de M4490. Verder wordt M4491 versiert met donkerblauwe glitterkralen zodra ik heb gevonden wat ik zocht en ook versiert met zilverdraad.
Status: M4991 is af! Van M4990 moet de voering nog aan elkaar genaaid worden en vervolgens de voering aan de rest van de jurk.

Omschrijving: Ik ben rond augustus '11 aan deze jurk begonnen, maar toen had ik er genoeg van. Het was de bedoeling dat ik deze af had voor de Elf Fantasy Fair in Arcen, maar het was te veel werk en ik wist dat ik het niet op tijd af zou krijgen. Volgende doel was dat ik het af kreeg voor de Midwinter Fair, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Doel nu: af hebben voor de EFF in Arcen 2012. :)
Het idee is dat M4490 de onderjurk wordt, maar op zich ook losstaand gedragen kan worden. Daarom is ook deze jurk gevoerd, want het katoen (of linnen) was dun genoeg dat je alles er onder zag. :D Het gaat verder niet versierd worden, maar ik ben nog wel op zoek naar een gouden riem om er omheen te doen als ik de jurk los draag. Verder is het dus onderjurk dat gecombineerd kan worden met veel verschillende andere overjurken.
M4491 wordt de overjurk. Deze wordt dus in donkerblauw en de schouderkapjes worden in elk geval rijk versierd met glitterdraad en glitterkraaltjes. Maar ik denk dat deze ook wel rond de hals versierd wordt met glitterdraad en glitterkraaltjes. Uiteindelijk wil ik deze jurk ook zo maken dat ik hem zo kan dragen met handschoenen of er 'mouwen' aan vast kan maken met knopen aan de binnenkant. Klinkt misschien ingewikkeld, maar het zal wel duidelijker worden als ik eenmaal zo ver ben. :)
M4491 wordt uiteindelijk ook in donkergroen en misschien ook bordeaux rood gemaakt, maar da's voor een ander jaar.

De vijf kleine projecten

Patroon: M4893, in elk geval de kat :)
Stoffen: in elk geval katoen, maar nog geen idee voor de kleuren
Fournituren: knoopjes voor de ogen (en verder vulling)

Omschrijving: Geloof dat dit weinig omschrijving nodig heeft. Het zijn knuffels. :D Ik zit er al een paar bestellingen lang naar te kijken en eindelijk gekocht. Als iemand ooit een kat of hond wil, laat een berichtje achter. Geen beloftes dat je het snel krijgt, maar mocht ik tijd hebben... wordt ie natuurlijk gemaakt.

Patroon: M6451, weet alleen nog niet welk setje.
Stoffen: in elk geval katoen, maar nog geen idee voor de kleuren
Fournituren: zal afhangen van het gekozen patroon

Omschrijving: Ik heb al de hele collectie van kostuums, en nu besloten om te beginnen aan de poppenkleertjespatronen. Ze hebben een aantal hele leuke patronen daar. :D Nu is het alleen nog de kunst om een pop te vinden die groot genoeg is, maar ook niet te groot. Helaas zijn die poppen nogal duur, dus dat wordt even sparen. :)

Patroon: B5371, tasje F/G of tasje H/I
Stoffen: skai (nepleer) of restjes stof van andere kostuums
Fournituren: veter, knoopjes, dat soort dingen

Omschrijving: Ik heb dit patroon al een flinke tijd in huis, en aangezien veel van mijn kostuums fantasy zijn, leek het mij handig om een paar bijpassende tasjes te hebben. Een van de tasjes (mogelijk de H/I) gaat gemaakt worden voor bij de fantasy jurk M4490/M4491.

Patroon: Nog niet uitgekozen, maar het wordt een teddybeer patroon
Stoffen: liefst donkergroen velours en anders katoen of terlenka. Maar in elk geval Iers groen.
Fournituren: iets voor de ogen en misschien gouden belletjes
Aantal: 25 beertjes
Status: 0/25 beertjes gemaakt (0%)

Omschrijving: Idee is ontstaan toen ik het groen velours had en mogelijk groen fluweel te pakken kon krijgen. Ik doe zelf aan Iers dansen en het leek me wel leuk om eind van het dansseizoen of tijdens de Venlo wedstrijden (9 juni) teddybeertjes te geven.

Ik moet er in elk geval 8 hebben voor de kinderen. Dat is het absoluut minimum aantal beertjes. :) Als ik voor de hele Eindhoven groep wil maken, kom ik uit op zo'n 25 beertjes.

Patroon: gaat zelf ontworpen worden, maar het wordt een NaNo Advent Calender
Stoffen: allerlei verschillende stofjes, liefst met een printje voor de zakjes. Ik zal waarschijnlijk ook in mijn eigen restjes kijken.
Fournituren: belletjes, bedeltjes, kraaltjes, linten, alles om het leuk te maken.

Omschrijving: Idee was in oktober al ontstaan toen ik een care package ging samen stellen. Alleen ik had toen niet genoeg tijd om zoiets te maken. Ik wil een stoffen advent calender maken met zakjes, boven komt in elk geval 'NANOWRIMO'. Opzet gaan 5 zakjes op een rij, en dan 6 rijen onder elkaar, zodat je netjes 30 dagen hebt. Een kleine verrassing voor elke dag! Ik denk dat ik er ook leuke prompts en zo in ga stoppen, geschreven op een briefje of in de vorm van bedeltjes en andere voorwerpen.

Voor alles van de kleine projecten geldt: wil je ook zoiets hebben, laat een berichtje achter.
Voor de grote projecten geldt: voorlopig neem ik geen verzoeken aan. Ik ben nog niet goed genoeg daarvoor, maar ik heb snel de neiging om het toch te accepteren, te veel op mijn hals te halen en vervolgens heel gestresst te zijn. Maar je kan natuurlijk altijd proberen. :) Zeker als het een patroon is waar ik al ervaring mee heb, zal ik er weinig moeite mee hebben iets voor je te maken.

Voor alles wat ik aan verzoeken accepteer geldt: de stoffen betaal je zelf. Koop je ook zelf. Ik ga eventueel mee om advies te geven en voor de gezelligheid. Fournituren betaal je ook zelf. Maar ik reken (voorlopig) verder niets voor het maken en de patronen, omdat het voor mij goede oefening is.

Laatst bewerkt door lenihanfighter (12-12-2012 16:00:00)

One worm, one goal, one perfect shot.

#2 08-12-2011 01:03:14

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Re: Lenihan's Hobbydingetjes

Lenihan's bibliotheek van patronen

Butterick patronen
B3072 - Historisch mannenkostuum, bestaande uit een shirt, broek, vest, jas en hoed. Ik gok op 18de eeuwse kledingstijl.

B4030 - Drie vershillende mantels, technisch gezien voor vrouwen, maar ik vind dat mantel C ook heel goed voor mannen kan. OUT OF PRINT

B4571 - Historisch/fantasy dameskostuum, jurk.

B4827 - Historisch dameskostuum, middeleeuwse jurk met onderrok en riem.

B4890 - Ik zou zeggen historisch dameskostuum, maar ik heb moeite met de tijdsperiode. Ik zou zo jaren '20/'30 zeggen...? OUT OF PRINT

B5008 - Historische hemden, geschikt voor mannen en vrouwen. Zeg laat middeleeuwen...?

B5055 - Handtasjes, om leuke, handige, bijpassende tasjes te hebben bij kostuums. Of voor gewoon het dagelijks leven. :) OUT OF PRINT

B5233 - Historisch schoeisel voor bij kostuums. Weet alleen niet of ze ook echt comfortabel gaan zitten met buiten lopen. ;)

B5265 - Historisch dameskostuum, 19de eeuwse rok, cape, hoed en handwarmer (muffler?).

B5370 - Vier mouwloze jurkjes die tot de knie vallen. Gekocht om aan te passen voor mijn Elphaba kostuum, maar ze waren toch zo anders dan verwacht, dat ik ze eigenlijk nog nooit heb gebruikt. OUT OF PRINT

B5370 - Verschillende historische handschoenen voor mannen en vrouwen.

B5371 - Verschillende historische accesoires, zoals riem, polsbeschermers, tasjes en korsetten.

B5440 - Ik dacht een Queen Elizabeth (I?) kostuum. Het ziet er in elk geval uit als iets dat ze wel in Shakespeare's tijd droegen.

B5509 - Historische schorten. Altijd leuk voor als je als plattelandsvrouw wil gaan. :D

B6630 - Ik zou zeggen een 19de/vroeg 20ste eeuwse jurk en petticoat.

McCall patronen
M2060 - Eigenlijk kostuums voor als je een paasopvoering wil houden, maar ik heb hem gekocht vanwege de Romeinse soldaat. Ik wil nog steeds een keertje als Roman Rory (uit Doctor Who) gaan. :3

M4107 - Renaissance topjes voor vrouwen, maar ik heb het gekocht omdat ik patroon E in elk geval wil gebruiken om echt een onderjurk van te maken. Dat wordt dan het bovengedeelte dan met veel lagen stof komen er nog rokken aan, zodat de jurken erover op natuurlijke wijze wat boller staan.

M4490 - Fantasy jurk met variaties. Patroon D wordt hiervan de basis van mijn witte onderjurk.

M4491 - Fantasy jurk met variaties. Patronen A en B zullen voornamelijk gebruikt worden voor overjurken in combinatie met M4490.

M4745 - Civil war kostuum, voor mannen. Geloof ik gekocht omdat ik dat blauwe uniform zo mooi vond. ;)

M4863 - Honden- en kattenknuffels. Zijn ze niet gewoon cute? :D

M4941 - Een herfstachtige quilt met herstblaadjes. Dit zou mijn eerste quilt worden, maar ik heb er nog geen tijd voor gevonden. ^^; OUT OF PRINT

M5214 - Musketier en prinsenkostuums. Deze nog wel gekregen van Omegi nadat zij het musketierskostuum van gemaakt heeft. :)

M5444 - Deze nog net weten te redden tijdens een clearance sale, een historische dameskostuum uit de Renaissance tijdperk. OUT OF PRINT

M5870 - Een superschattig setje om te maken als er een baby wordt verwacht. Niet dat er een baby wordt verwacht, maar met al die schaapjes was zo schattig... Bevat dekentje, slabbetje, kussentje, knuffeltje en meer.

M5900 - Eigenlijk hetzelfde verhaal als M5870; er is geen baby op komst, maar ik vond hem gewoon zo schattig. Heeft precies hetzelfde als M5870, maar in plaats van schaapjes zijn er hier bijtjes en beertjes.

M6027 (in AA en DD) - Gekocht omdat ik het wel een geschikt patroon vond voor performance dresses van Iers dansen. Vooral jurkje C zal hiervoor gebruikt worden. Maar jurkje C gaat ook mijn kerstjurkje van dit jaar worden en wie weet maak ik er ook nog wel een zomerjurkje uit.

M6097 - Victoriaanse rok en topje. Gekocht omdat ik em gewoon zo mooi vond. :D En ooit zal ik het ook wel maken... Ooit.

M6451 - Poppenkleertjes, en dan voornamelijk schortjes voor de bezige poppen in de keuken of die aan het schilderen of tuinieren zijn.

M6482 - Een quilt voor deken en kussens met uilen er op. Waarschijnlijk bedoeld voor kinderen als ik naar de maten kijk, dus als ik deze ga maken komt er een bredere rand aan, zodat een volwassene er ook lekker onder kan kruipen. :)

* OUT OF PRINT: als een patroon erachter 'out of print' heeft staan, betekent dat deze bijna niet meer te verkrijgen is. Je kan het nog proberen bij de uitgever, maar de kans is groot dat ze het patroon niet meer hebben.

Laatst bewerkt door lenihanfighter (08-12-2011 14:02:37)

#3 08-12-2011 12:21:04

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit

Leuk!
Ik wil zelf leren haken, ga ik in 2012 wel mee beginnen.

#4 08-12-2011 14:03:07

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Leuk, Inf! big_smile Weet je al wat je wil gaan haken als je de eerste paar steken hebt geleerd?

#5 08-12-2011 14:25:34

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012

Wauw wat een prachtige jurken! Vooral die derde voor de EFF vind ik echt super. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat! Ik kan zelf ook wel een beetje naaien, maar zoiets zou ik niet voor elkaar krijgen.

#6 08-12-2011 14:26:30

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013

Ik wil uiteindelijk de handschoentjes gaan haken die HK al voor me heeft gemaakt, ik wil er meer dus ik moet t zelf gaan leren

#7 08-12-2011 14:40:14

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

@Joos: Dank je! big_smile Die twee jurken zijn eigenlijk nog best eenvoudig, heel veel recht naaien. Alleen de mouwen kunnen voor een beginner beetje problemen geven, maar vooral M4490 (onderjurk) heb ik al eens gemaakt in donkergroene stof en ik had toen nog niet veel naaiervaring. Zodra ik er in elk geval weer aan begin zullen er foto's hier geplaatst worden. smile

@Inf: Succes. big_smile Ik weet niet of het patroon Nederlands of Engels is, maar als het Engelse termen heeft, kan je goed op YouTube naar instructievideo's zoeken. Zo heb ik mijn haken geleerd. smile

#8 08-12-2011 22:53:03

ForestOne
Lid
progress bar

snapte eerst niet wat je bedoelde met die patronen, maar de projecten die je hebt klinken leuk big_smile fantasy costuums zijn altijd wel mooi, metname de echt goed en mooi handgemaakte

#9 08-12-2011 23:54:50

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Oef, je schrijft me nu wel heel veel eer toe, hoor. wink Heb nog niet zo heel veel naaiervaring, dus 'goed en mooi' is het niet altijd... maar ik doe mijn best! smile

#10 09-12-2011 08:41:39

niniatiale
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012

En oefening baart kunst he? wink

Super leuke projecten, veel succes!!

#11 09-12-2011 23:11:58

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Dank je, niniatiale! big_smile En ja, oefening baart kunst... Wie weet begin ik van de week al met de voortgang van mijn kerstjurkje. smile De patronen zijn zojuist overgetekend (verder zelfde patroon als BIG project 1) en uitgeknipt. Nu morgen even bellen dat ze woensdag donkergroen fluweel naar de markt nemen. Dan kan ik woensdag de stof kopen + rits... En beginnen met alles uit stof te knippen en naaien!

Als alles volgens planning gaat, hoor ik dit echt in twee, drie dagen tijd af te hebben. big_smile

#12 09-12-2011 23:57:47

Mews
Lid
progress bar
Van: 01-02-2012

Website

Wat een prachtige dingen zitten er tussen Lenihan, gaaf joh! big_smile *volgt!* Ik vind het al erg knap, ik krijg altijd ruzie met naaimachines dus meestal mag mijn vriend het doen, haha! Of ik doe het met de hand.

Kerstjurkje, leuk, ik ben benieuwd! smile

#13 10-12-2011 00:01:30

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Moet dus helaas tot woensdag wachten voor de stof. sad Ze hebben ook wel een winkel, hoor, maar ik zit morgenochtend in het asiel (maastricht) en hun winkel zit in helmond. XD Dus dat doe je niet ff op en neer. Maar zij staan iedere woensdag en vrijdag op de markt, dus morgen bellen... vragen of ze het meenemen... en dan kan ik woensdag lekker aan de slag! big_smile

Ik zal dan ook, als ik toch bezig ben met foto's nemen, foto's maken van project 3. smile Daar zijn immers al wat dingen van gedaan en is het ook mogelijk om een idee te krijgen van het eindresultaat.

Moet btw zeggen dat ik hier ook heel koppig aan de slag ben, hoor. big_smile Ik heb nooit naailessen ofzo gehad, wel een cursus gekocht... maar dan moet je met van die saaie dingen beginnen. Voor iedereen die wil leren naaien, heb ik een tip: Ga gewoon wat leuks maken. big_smile Werkt een stuk prettiger en je hebt tenminste leuke resultaten ipv alleen maar stomme oefenlapjes.

#14 10-12-2011 00:15:56

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

En voor de nieuwsgierige, hier een paar foto's van wat ik al eerder heb gemaakt...

35934_1496114128838_1413655498_1342761_3925961_n.jpg

Mijn 'Ierse elvengodin' kostuum op de EFF Haarzuilens 2010 (april). Groene jurk was patroon M4490 jurk C, en de cape is een ondertussen OUT OF PRINT Butterick patroon. smile Ik hou van lange capes. Dit was het tweede wat ik ooit gemaakt had op de naaimachine. Het eerste was dezelfde cape als die je hier ziet, maar dan in het blauw en niet gevoerd. De jurk is btw ook niet gevoerd.

71926_1651052482200_1413655498_1735019_3238582_n.jpg

Mijn 'Elphaba in Shiz uniform' kostuum voor EFF Arcen 2010. Helaas niet helemaal gegaan zoals ik hoopte. De jurk had de nodige frustraties opgeleverd, het jasje was ergens te klein geworden (of ik natuurlijk dikker... zullen we het houden op jasje kleiner? wink) en ik had niet de juiste kleuren schmink gekregen. Also: geen schmink expert. Maar als ik meer ervaring heb en grotere jasjes weet te maken, dan is dit kostuum zeker in voor een tweede poging. Nu helaas alles weggegooid.

Mutsje heb ik btw ook zelf gehaakt. smile Was nog vrij eenvoudig te doen en weet nog wel dat ik bij Omegi thuis zat en ik geloof dat ik dit echt in no time had gehaakt. XD

#15 10-12-2011 15:39:01

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012

Gaaf! Vooral die eerste vind ik tof, maar ook de tweede is mooi! En je ziet er niets van dat het niet helemaal was zoals je hoopte. Althans ik zie het niet, ik vind het super smile

#16 10-12-2011 15:49:17

Omegi
Lid

Haha ja dat mutsje had je echt in een half uur of zo af XD

#17 10-12-2011 17:27:18

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

@Joos: Dank je! big_smile Eigenlijk moest het jasje ook dicht kunnen, misschien is dat wel duidelijk dat het niet lukt... wink Gelukkig kon het zo ook wel.

@Omegi: Ja, wist niet meer precies hoe lang, maar volgens mij was het inderdaad iets van een half uur voor ik had van "oh... volgens mij ben ik er al. yikes" Krijg nu wel weer zin om die beanie nog een keer te maken. big_smile

#18 14-12-2011 21:42:56

Jarsto
Admin
progress bar
Van: 01-01-2014
Tot: 31-12-2014

Website

Hmm. Misschien maar 'n apart progress-balkje voor haaksteken gaan maken... Het is niet iets dat ik zelf snel zal gaan doen, maar de projecten (en de foto's) zien er cool uit Lenihan. En dit bevestigd natuurlijk maar weer 'ns dat het binnen de DutchNaNo groep absoluut niet met de creativiteit ophoudt wanneer je het schrijven even buiten beschouwing laat.

Jarsto - Forum Admin

'There are three rules for writing a novel. Unfortunately, no-one knows what they are.'
- W. Somerset Maugham

#19 14-12-2011 21:51:24

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Dank je Jarsto. big_smile Helaas is dus mijn huidige creatieve uitspatting op een stop gezet omdat mijn speldenkussen er vandoor is gerend met de spelden. XD

#20 14-12-2011 21:53:10

Jarsto
Admin
progress bar
Van: 01-01-2014
Tot: 31-12-2014

Website

lenihanfighter schreef:

Dank je Jarsto. big_smile Helaas is dus mijn huidige creatieve uitspatting op een stop gezet omdat mijn speldenkussen er vandoor is gerend met de spelden. XD

Hmm. Lijkt wel een mooie prompt voor een humoristische short-story.

The Runaway Pincushion - It Could Stick It No More
By ...

Ik heb al 'ns een short geschreven met een boodschappen bonnetje in de hoofdrol, dus zoveel onmogelijker zou een speldenkussen niet moeten zijn...

Jarsto - Forum Admin

'There are three rules for writing a novel. Unfortunately, no-one knows what they are.'
- W. Somerset Maugham

#21 14-12-2011 21:54:37

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Ga gerust je gang! big_smile Ik moet zeggen, ik voel me ergens de gedumpte ouder die opeens al haar kinderen (spelden) kwijt is omdat de andere ouder ermee vandoor is gerend.

#22 15-12-2011 00:41:35

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Had gelukkig nog genoeg spelden. Ik heb ook ff mijn BAP (BigAss Project) #1 even er uit gehaald, dus morgen ga ik een paar foto's nemen. smile Het is nu te laat voor mooie foto's. Worden ze allemaal super oranje en blurry.

Maar van mijn kerstjurkje zijn alle patroononderdelen geknipt. Ik ga zo in elk geval het bureau naaiklaar maken, zodat ik morgen meteen kan beginnen met naaien. Ik verwacht eigenlijk dat voor ik morgen naar dansen moet in elk geval alle stukken aan elkaar zitten. Ik moet dan nog vrijdag naar de markt voor een rits en voering.

#23 15-12-2011 00:50:03

Mews
Lid
progress bar

Website

Ben benieuwd naar de foto's morgen! big_smile

#24 15-12-2011 23:57:35

lenihanfighter
Lid
progress bar

Website

Lalalala, kerstjurkje is weer teruggezet naar 0. 8D Ik kreeg onderweg naar dansen het volgende mailtje:

Geachte heer, mevrouw Teeuw,

Hierbij willen wij u graag informeren dat de donkergroene fluweel
morgen mee naar de markt in Maastricht komt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het was wel even twijfelen of ik toch nog voor het fluweel zou gaan, maar ik vind het gewoon mooier en het velours dat ik gekocht heb kan ik leuk teddybeertjes uit maken of hartjes om eind van het dansseizoen (in juni) uit te delen aan alle dansers. smile En dat gaat dan ook projectje nummer 4 worden: genoeg teddybeertjes maken.

#25 16-12-2011 01:19:08

Mews
Lid
progress bar

Website

Ik ben ook niet zo'n grote fan van velours (het doet me 'n beetje aan de comic sans MS denken; vroeger vond ik het erg mooi en daarom nu niet, haha) maar teddybeertjes lijkt me juist wel leuk uit velours! Wel foto's maken he tongue Hoe groot is de groep / hoeveel teddy's moet je maken?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor soort stof fluweel is dus ik ben nog steeds benieuwd naar je kerstjurkje wink *wordt in spanning gehouden!*

Forum footer