Het DutchNaNo forum. Voor WriYe support in het Nederlands, en andere schrijfdiscussies.

Je bent niet ingelogd.

#1 06-12-2011 16:23:52

ForestOne
Lid
progress bar

ForestOnes\' WIPs

dit jaar ga ik vanaf 1 januari beginnen met schrijven omdat ik in december even druk heb met persoonlijke dingen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                     WIP
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Name: ---- (nano story)
book: book 1 of the lithia saga/trilogy, geen idee wat het word eigenlijk
Current Wordcount: 50,435 words
estimates words to be written: 50K
synopsis
Duci Cloud Wind Sky is een van de weinige van haar volk dat in zowel astrology/astronomie en politicologie is afgestudeert. zij wordt door de raad van de "sky people" naar Minastrea gestuurt om de koning te helpen. zij is een van de vele sky people die een koninkrijk weer op het goede pad moet brengen.
Rei, een boeren meisje heeft geen herrinering van haar verleden. wanneer haar grootouders dood gaan, gaat ze naar Myritul om de sky people te vragen om haar verleden open te leggen.
in Unglundum word Rysera plotseling gevangen genomen door de koning en als een concubine genomen. Rysera is vast besloten om de koning te berouwen en zelf de macht te grijpen in het noorden van Lithia. Rysera's tweeling zus Seryna leeft ver in Danimin, op de vrije eilanden, waar zij de familie schuld moet afbetalen als een hoer, maar wanneer zij door een knappe handelaar mee wordt genomen naar het vaste land in de witte haven (shiroi monati), krijgt zij de doel om heel Danimin te verenigen onder een vlag.

Name: Blood and shadows (camp nano story
book: book 2 of the Lithia trilogy/saga
Current Wordcount: 0
estimates words to be written: 100K
synopsis
nadat Rysera is gestorven in {childbirth} is Rei getrouwt met koning Wealtheon van het noorden. Seryna is verheven tot vrouwe van Benha, wat haar een zekere invoed geeft in Danimin, de mensen hangen aan haar lippen.=Duci is door haar vader bevreid en leert nu vna hem hoe ze moet vechten en zichzelf te verdedigen.

verder worden beide verhalen nog geedit en bij geschreven etc. dus ik krijg die extra 50K nog wel bij beide verhalen een beetje bij geschreven.

short story ideas
name Protector of our world
current wordcount: 0K
estimated wordcount: 10/15K
synopsis
a young woman holds a crystal globe turning the tables with every spin it makes.

other ideas in the making
synopsis
het is in Seoul- zuid korea. 4/8 verschillende young adults die allemaal een andere muziek smaak hebben. allemaal een nader verhaal en allemaal in de muziek sfeer van Korea.

dit idee is nog in de maak. heb allleen zo'n klein verhaaltje. leek me wel leuk om over te schrijven, maar moet dus heel veel kijken hoe het daar is tongue

Laatst bewerkt door ForestOne (07-01-2012 19:10:40)

#2 06-12-2011 16:38:33

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013
Ik: Schrijf en Edit
Ik tel in: Woorden

Re: ForestOnes\' WIPs

succes ermee!

#3 06-12-2011 17:01:12

Joos
Lid
progress bar
Van: 01-12-2011
Tot: 31-10-2012

Die eerste klinkt wel een beetje ingewikkeld zo. Maar succes! smile

#4 06-12-2011 17:03:13

ForestOne
Lid
progress bar

het is ook bes tingewikkelt, ik probeer het af te schrijven, ne het lijkt me oook leuk. het tweede deel zijn nog maar de ideeën die ik heb en wil gebruiken.

#5 06-12-2011 17:20:16

Omegi
Lid

Minastrea is een coole naam smile
en het is aan je MC haar naam ook wel af te zien dat ze een sky people iets is wink

#6 06-12-2011 17:23:33

ForestOne
Lid
progress bar

had eerst wle me bedenkingen van Minastrea maar de naam is cool tongue unglundum ga ik denk ik wel veranderen klinkt nogal vervelend XD

#7 06-12-2011 17:25:04

Omegi
Lid

Klinkt alsof er Dwergen wonen misschien, maar anders... wink

#8 06-12-2011 17:28:15

ForestOne
Lid
progress bar

klinkt wel, maar heb geen dwergen daar XD misschien ergens anders wel, maar weet niet zeker misschien dat ze wel of niet in het verhaal komen, weet het niet zeker

#9 06-12-2011 18:32:13

lenihanfighter
Lid
progress bar
Van: 01-12-2012
Tot: 30-11-2013
Ik: Schrijf

Website

Oef, je eerste verhaal klinkt idd ingewikkeld. Maar ook interessant! Mocht het ooit de boekhandels bereiken - of alleen maar op je eigen computer kant en klaar - zou ik het graag willen lezen. big_smile Succes met schrijven!

One worm, one goal, one perfect shot.

#10 06-12-2011 18:58:15

ForestOne
Lid
progress bar

als hij af is laat ik het nog wel een keer proeflezen, maar voor nu moet ik hem eerst af zien te krijgen smile volgends de planning wil ik rond juni/augustus beginnen met het volgende verhaal. schrijf het wel in het engels, maar dat meot hier gene probleem zijn tongue (zitten waarschijnlijk veel gramaticale fouten in)

Laatst bewerkt door ForestOne (06-12-2011 18:59:07)

#11 06-12-2011 19:28:17

niniatiale
Lid
progress bar
Van: 01-01-2012
Tot: 31-12-2012

Je verhaal klinkt wel heel erg leuk succes met het ingewikkelde gedeelte wink

#12 06-12-2011 23:00:29

ForestOne
Lid
progress bar

heb nog een short story idee toegevoegd aan de main post, het is een idee die ik nog een keer wil uitwerken.

@niniatiale het lukt me wel door dat ingewikkelde deel te komen

#13 10-12-2011 10:34:00

ForestOne
Lid
progress bar

okey ik heb dit idee binnen geschoten gekregen, echt net een paar minuten geleden.

het gaat over dit meisje, dat blijkt een hersentumor te hebben, daarvoor was ze hele kinderlijk en fantasievol, maar na de verwijdering van de tumor wordt ze depressief en heeft ze het gevoel dat haar fantasie samen met de tumor weg is gegaan. de jongen met wie ze altijd ruzie maakt, blijkt de gene te zijn die haar er weer boven op te brengen, ze krijgen verkering en dingen gaan goed tot na twee jaar, tot een gezwel weer terug komt. haar vriend blijft constant bij het zieken bed en zo probeert te vechten.

dit is wat ik ong. heb

#14 10-12-2011 10:57:55

Infinity
Lid
progress bar
Van: 01-01-2013
Tot: 31-12-2013

Het klinkt een beetje  cliché. Nu is daar niets mis mee,maar ik denk dat je om het geloofwaardig te maken wel moet uitzoeken wat die ziekenhuisbezoeken inhouden en wat het geestelijk met haar doet want het is meer dan geen  fantasie meer hebben e.d. Je hele wereld stort in. Van veel mensen krijg je onbegrip( al is een hersentumor bij veel mensen wel bekend) maar er zullen ook veel vrienden zijn die haar laten vallen.
Misschien kun je afvragen waarom die jongen  haar nu ineens wel  helpt/aardig is, heeft hij iets soortgelijks  meegemaakt met een  vader moeder of zusje?
En waarom zou zij naar die jongen luisteren als hij ineens naar haar toe komt?

Forum footer